Moot courty přinášejí jedinečnou možnost budoucím právníkům zlepšit argumentační dovednosti, odborné znalosti i týmovou spolupráci. „Jde o profesně nejpřínosnější mimoškolní aktivity, ve kterých si studenti vyzkouší roli advokátů nanečisto,“ říká Eduarda Hekšová, ředitelka spotřebitelské organizace dTest, a dodává: „Na základě úspěšného loňského ročníku, do kterého se zapojilo 35 týmů ze všech právnických fakult v republice, jsme se rozhodli soutěž uspořádat i letos.“
Hlavní roli v soutěžním případu sehrává spotřebitel Karel, který se zaregistroval na online seznamce a objednal si na zkoušku měsíční členství za 149 korun. Jaké bylo jeho překvapení, když mu seznamka členství automaticky prodloužila o tři měsíce a z účtu mu strhla dalších 2247 korun. Na stížnosti Karla zareagovala vyjádřením, že přijetím obchodních podmínek souhlasil s automatickým prodloužením smlouvy. Karel později zjistil, že se s podobným problémem potýkají tisíce dalších spotřebitelů. Rozhodl se proto seznamce postavit a obrátit se na soud.
Soutěž má písemnou a ústní část. „V prvním kole se studentů ptáme, zda má online seznamovací společnost právo na zaplacení prodlouženého členství. Budoucí právníci nemají lehkou úlohu. Každý tým oproti reálné praxi nehájí zájmy pouze jednoho klienta, ale musí vypracovat podání za obě strany,“ upřesňuje Svatava Veverková, koordinátorka moot courtu. Zadání soutěžního případu doplňují přílohy, ve kterých soutěžící najdou klíčové dokumenty podobné těm z reálných soudních spisů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva