„Při ročním vyúčtování vody se často setkáváme s překvapenými zákazníky, kteří reklamují faktury zvýšené o stovky procent oproti běžnému stavu. Teprve dodatečně si vzpomenou, že jim během prázdnin protékala v bytě voda vinou technické poruchy ve splachovacím zařízení,“ konstatoval obchodní ředitel společnosti ista Daniel Nový. Dalším příkladem může být i kapající kohoutek, který ale méně kvalitní vodoměry v bytech vůbec nezaregistrují. Vzhledem k mechanismu výpočtu, který vyplývá ze zákona, se ale část takto vysoké spotřeby vody (rozdíl mezi součtem bytových vodoměrů a mnohem přesnějším patním vodoměrem) rozpočítá i mezi ostatní nájemníky v celém vchodu bytového domu bez ohledu na to, jakou spotřebu ukážou jejich domácí vodoměry.
Podobně nepříznivá situace může nastat i v případě dědického řízení nebo dlouhodobého odchodu nájemníka do zahraničí, kdy v nepoužívaném bytě po dlouhé měsíce nepozorovaně uniká voda, kterou pak rovněž zaplatí nejen majitel bytu, ale i jeho sousedé.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva