Bankovní index 1.Q 2014 – náklady klientských profilů

17.04.2014 12:39 | Zprávy

Všechny banky provádějí segmentaci trhu, resp. jednotliví klienti svým vzorcem užívání bankovních služeb spadají do více, či méně homogenních skupin. Tyto skupiny se primárně odlišují frekvencí užívání služeb a volbou komunikačního kanálu. Stejně tak i respondenti Kalkulátoru tvoří určité skupiny, chceme-li klientské clustery. V rámci zkoumání dat byly identifikovány 4 standardní profily a jeden nestandardní. První 4 jsou typické skupiny retailových bankovních klientů a poslední jsou pracovním názvem extrémní klienti.

Bankovní index 1.Q 2014 – náklady klientských profilů
Foto: bankovnipoplatky.com
Popisek: Logo serveru bankovnipoplatky.com

V prvním kvartálu roku 2014 se sice na trhu neobjevil nový produkt, ale poplatkových změn nebylo málo. Přesto zde budou zmíněny především změny se vztahem k výpočtu poplatků v našem žebříčku. Pozitivně začala v lednu Česká spořitelna zrušením poplatku za vklad u ČS přes vkladomat a zrušení některých poplatků u správy karty. Zlevnila i ČSOB ohledně užívání internetbankingu a telebankingu, kdy všechny příkazy i inkasa jsou nyní zdarma. Zlevnila i poslední banka z „velké trojice“, tedy Komerční banka, zrušením poplatku u vkladomatu a snížila paušální poplatek za výběr hotovosti z bankomatu jiných bank v tuzemsku kreditní kartou VISA Electron na 50 Kč.

Později v únoru nastala změna u Fio banky, která zavedla do sazebníku jednorázové poplatky za nově vydávané karty typy VISA 110–275 Kč dle druhu. Nový poplatek se nevyhnul klientům Zuno, kdy výběr z bankomatu Raiffeisenbank stojí na produktu Účet 28 Kč (původně první zdarma). To je ale více než vyrovnáno zlevněním u produktu Účet plus, kdy výběry nad 1 000 Kč jsou zdarma a do 1 000 Kč za 18 Kč. To je také důvod vylepšení ZUNO výsledku ve statistice. Tento účet je nově osvobozen od poplatku za vedení při obratu na kartě 3 000 Kč a více. Evropsko-ruská banka upravuje poplatky tak, že místo paušálu 9 Kč je nyní první výběr v měsíci zdarma a další za 17 Kč.

Vedle poplatkových změn došlo také k vyřazení účtů, které se již mezi klienty skoro nevyskytují, protože je banky přestaly nabízet novým klientům a staré se snaží převést k novým. Dále je u podmínek nutných pro snížení poplatku zvažována jejich povaha, kdy pokud je podmínka, dle názoru redakce, průměrným klientem snadno splnitelná, je účet zobrazen se zvýhodněním a tedy nižší cenou.

http://www.bankovnipoplatky.com/bankovni-index---metodika-12509.html

Tabulka 1: 15 nejvhodnějších účtů pro jednotlivé profily s měsíčním zpoplatněním pro 1. kvartál 2014

Aktivní klient

Náklady v Kč

Pobočkový klient

Náklady v Kč

Equa bank běžný**

0

Equa bank běžný**

0

GE Money Bank Konto Genius Gold*

0

GE Money Bank Konto Genius Gold*

0

Fio banka Fio běžný

10

Equa bank Equa bank běžný

99

GE Money Bank Konto Genius Active*

69

GE Money Bank Konto Genius Active*

188

ČSOB Exkulizivní konto*

82

GE Money Bank Konto Genius Gold**

199

Equa bank Equa bank běžný

99

Komerční banka KB Můj účet s odměnou 100 %

202

Sberbank Sberbank Fér konto Varianta Start

134

Raiffeisenbank Raiffeisenbank eKonto Premium**

223

Raiffeisenbank Raiffeisenbank eKonto Komplet**

138

ČSOB ČSOB EXKLUZIVNÍ KONTO*

224

Raiffeisenbank Raiffeisenbank eKonto Premium**

141

Komerční banka KB Můj účet s odměnou 50 %

236

Sberbank Sberbank Fér konto Varianta Plus

145

Česká spořitelna osobní účet II

243

Komerční banka KB Můj účet s odměnou 100 %

161

Komerční banka KB Můj účet

270

Poštovní spořitelna PS Online účet*

163

Fio banka Fio běžný

271

Sberbank Sberbank Fér konto Varianta Extra

164

Raiffeisenbank Raiffeisenbank eKonto Komplet **

271

ČSOB Aktivní konto

177

Poštovní spořitelna PS Osobní účet Era

297

Česká spořitelna osobní účet II

282

LBBW LBBW Konto 5 za 50

298

 

Průměrný internetový

Náklady v Kč

Pasivní internetový

Náklady v Kč

 

Citibank Citikonto Plus*

0

Citibank Citikonto Plus*

0

 

Citibank Citikonto Plus**

0

Citibank Citikonto Plus**

0

 

Equa bank běžný**

0

Equa bank Equa bank běžný**

0

 

Fio banka Fio běžný

0

Fio banka Fio běžný

0

 

GE Money Bank Konto Genius Gold*

0

GE Money Bank Konto Genius Gold*

0

 

mBank mKONTO***

0

mBank mBank mKONTO

0

 

UniCreditBank UniCreditBank Partners (Aktivní) konto zdarma

0

UniCreditBank UniCredit Konto Perfektní zdarma

0

 

UniCreditBank UniCredit Konto Perfektní zdarma

0

UniCreditBank UniCreditBank Partners (Aktivní) konto zdarma

0

 

ZUNO ZUNO účet plus*****

0

Airbank Airbank Malý tarif

0

 

ZUNO ZUNO účet plus*

0

ZUNO ZUNO účet plus*

0

 

Airbank Airbank Malý tarif

19

ZUNO ZUNO účet plus*****

0

 

GE Money Bank Konto Genius Active *

30

Airbank Airbank Malý tarif

10

 

ČSOB ČSOB EXKLUZIVNÍ KONTO*

38

ČSOB ČSOB EXKLUZIVNÍ KONTO*

16

 

Poštovní spořitelna PS Online účet*

72

GE Money Bank Konto Genius Active*

16

 

Citibank CITI-konto

86

Citibank CITI-konto

26

 

www.bankovnipoplatky.com

* se splněným zůstatkem

** se splněným obratem

*** se splněním podmínky objemu plateb platebními kartami 

**** v době vydání již inovováno na pouze 50%, či 100% slevu z vedení účtu. V případě splnění 1 a více následujících podmínek získá klient slevu poplatku za balíček (68 Kč): došlá platba na běžný účet v libovolné výši, hypoteční/spotřebitelský úvěr/kreditní karta u KB, užívání spořicího nebo investičního produktu KB/její skupiny, Objem prostředků uložených u KB/její skupiny přes 100 000,-

 

Z výsledků v tabulce je vidět, že je jen velmi málo účtů, které by vyhověly všem. I samotný účet od Equa bank s velmi přívětivou poplatkovou politikou napříč všemi profily může představovat určitou nevýhodu u pobočkově orientovaného klienta – počet poboček. Ten se především s Českou spořitelnou či Poštovní spořitelnou nedá rovnat. Zajímavým kompromisem mezi počtem poboček a přívětivou cenovou politikou tak je např. účet od Fio, který je pro 3 profily prakticky nejvýhodnější (u pobočkového klienta je to trochu horší). Podobně je na tom ERA online. Pro klienty, kteří nepoptávají pobočkové služby, je dle očekávání nejvýhodnější mKonto a zde i účet od Equa bank. Hlavní myšlenka, že každý by si měl zvolit produkt podle své frekvence užívání a preference komunikačního kanálu, je jasná.

V úvodu této části byl zmíněn ještě nestandardní cluster extrémní klient. Tato skupina (podíl na celku přibližně 0,03%) klientů vykazuje velmi vysoké frekvence užívání bankovních služeb a je zde na místě podezření, že se jedná o OSVČ, občany podnikající na aukčních portálech, drobní podnikatelé apod. Přes 30 jednorázových příkazů a 30 příchozích plateb měsíčně běžný klient za měsíc nevyužije. Užívání retailových účtů k podnikání je většinou bank zakázáno již ve smlouvě a např. u mBank bylo užívání mKonta k podnikání jedním o oficiálních důvodů zavedení některých poplatků. Vzhledem k tomu, pro tento cluster nebude proveden výpočet nejvhodnějších účtů, protože se řešitelský tým odmítá podílet na porušování smluvních vztahů.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jih

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Přemýšlíte, proč jste nevyhráli?

Napadlo vás, že si za to můžete jen a jen sami, tím, jak všechny hned urážíte, jak o sobě mluvíte jako o těch jediných demokratech a jak jsou jen ty vaše názory správné? Logicky se to dotýká pak každého, kdo má jiný pohled na věc než vy a dá pak hlas někomu jinému, i když třeba s řadou věcí, co pros...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

 Přisypávání cvrčků do salámu. I s výkaly. „Plán, jak nám ublížit.“

20:05 Přisypávání cvrčků do salámu. I s výkaly. „Plán, jak nám ublížit.“

Hmyz, konkrétně cvrčci, jako součást uzenin a masných výrobků. Studie z Mendelovy univerzity v Brně,…