Příkladem je festival Tourfilm, který se nedávno konal v Karlových Varech. Na účet státu se na něj sjeli dobrodruzi, různé hvězdy a hvězdičky a podstatnou část programu i nákladů ukrojily rauty, party a „mejdánky".
Tato mezinárodní přehlídka, na níž soutěží filmy a videa s tématikou cestovního ruchu, má přitom dlouholetou, slušnou tradici. Z kdysi nesmírně populární události s výmluvným sloganem o cestě kolem světa za pár korun, se v současnosti stala skomírající akce, v níž je soutěž filmů vytlačena na okraj. Zatímco dříve měl Tourfilm parametry srovnatelné s „velkým" filmovým festivalem, filmy se promítaly ve velkém sále Thermalu, Grandhotelu Pupp, či na Vřídelní kolonádě za účasti tvůrců, dnes se tzv."rekordní počet" projekcí v tichosti odehrává v poloprázdném malém sále. Většina filmů má přitom mizernou úroveň.
Záhadný týden, aneb lázně v Himalájích
V přehlídce rozbujelých doprovodných akcí se navíc ztrácí samotný smysl festivalu. V posledních letech se rozrostl do záhadného tzv. Festivalového týdne, jehož součástí je vedle Tourfilmu i nový Lázeňský festival. V tiskové zprávě k Festivalovému týdnu se uvádí, že je „jednou z aktivit, jíž se pořadatelé snaží přilákat do českých lázní co nejvíce tuzemských turistů".
To je v době, kdy je lázeňská péče ohrožena omezením úhrad, jistě chvályhodné a potřebné. Jenže, ve skutečnosti byl celý letošní ročník zaměřen na propagaci Himalájí. Hlavní hvězdou festivalu se stal švýcarský dobrodruh Bertrand Piccard. vedle něj líčili svoje cestovní zážitky známí čeští cestovatelé, či herečky Jana Paulová a Iveta Blanarovičová. Dětský den zase zpestřila Dáda Patrasová. Propagace lázeňství se omezila na akci v jednom z karlovarských obchodních center. Pořadatelé tam doslova vozili dříví do lesa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hana Čechová