Nedávná studie organizace OECD odhalila, že dvě třetiny studentů z imigrantských rodin nesplňují ve Švédsku ani základní studijní nároky. V ostatních evropských zemích přitom tvoří žáci, kteří takto ve výuce pokulhávají, jen zhruba desetinu všech studentů.
Jako řešení, jak děti imigrantů zapojit do výuky, se nabízela například možnost snažit se zlepšit výuku švédštiny. V sousedním Dánsku například přijali, dá se říci, „donucovací prostředky“ k integraci. Nedávno totiž rozhodli schválit zákon, podle kterého rodiče imigrantů, kteří se odmítají naučit řeč své hostitelské země, ztratí nárok na sociální dávky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nab