V předvolební kampani se strany napříč spektrem snaží oslovit mladé voliče, zejména tzv. generaci Z a prvovoliče. Europoslankyně Nerudová se pozastavila nad marketingovou strategií předsedy hnutí ANO Andreje Babiše, který se v březnu objevil ve výrazné červené mikině s nápisem Lowkey Alpha, což lze přeložit jako „skrytý alfa samec“, který měl působit moderně a přiblížit se mladé generaci. „Já říkám, že ty alfy takové mikiny rozhodně nenosí. Nebo – viděla jste někdy nějakou alfu v mikině, na které by bylo napsáno Alfa?“ uvedla Nerudová směrem k moderátorce pořadu Napřímo.
Navázala také vlastní zkušeností s oslovováním mladých voličů, které bylo výraznou součástí její prezidentské kampaně. Podle ní je důležité, aby mladí lidé dostávali prostor nejen jako voliči, ale i jako ti, kdo mohou spoluutvářet řešení. „Já si myslím, že je velmi důležité dávat prostor mladým lidem, kteří by nám vysvětlovali svůj pohled na svět a přicházeli se svými řešeními – naslouchat jim. A myslím si, že do jisté míry bychom se od nich měli i někteří poučit. To je všechno, co děláme a budeme dělat dál. To je to, jak více zapojit mladé lidi, aby měli pocit, že jejich hlas je slyšet a že má smysl to, co oni dělají,“ zmínila Nerudová.
Filip Turek jako ministr? Česko si nemůže dovolit ministra, který chodí na íránskou ambasádu
V politických kuloárech se v poslední době spekuluje o možné spolupráci hnutí ANO, které vítězí ve volebních průzkumech, s Motoristy, kteří by se po příštích volbách mohli stát součástí vládní koalice. Filip Turek, který za Motoristy vystupuje, uvedl, že by si dokázal představit působení ve vládě – konkrétně na postu ministra zahraničí nebo ministra průmyslu a obchodu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská