Bývalý šéf zaniklé finanční skupiny Motoinvest Tykač přitom v letech 2006 až 2008 čelil kvůli tunelu v CS Fondech obvinění, jeho stíhání však žalobci zastavili. Zhruba 1,23 miliardy korun z CS Fondů zmizelo v zahraničí v roce 1997. Na více než čtyři miliardy korun se pohledávky podílníků vyšplhaly kvůli úrokům. Spor o pohledávky je nyní u Městského soudu v Praze, kam ho vrátil Nejvyšší soud.
Komu patřila firma ve skutečnosti?
V nahrávce Tykač podle deníku uvedl, že za odkupem pohledávky od firmy Akro a tedy i za společností Naval stojí s finančními skupinami PPF, J&T a Penta. "Ta firma věcně byla Jétéčka a ve skutečnosti byla moje, Penty, Jétéčka a Pépéefky," citují HN z nahrávky. "Akro chtělo 650 mega za tu pohledávku a my jsme nechtěli mezi sebou soupeřit, kdo dá víc," uvedl podle deníku na nahrávce Tykač. Po čtvrtině investice má prý Tykač a J&T, 35 procent PPF a 15 procent Penta, zaznělo podle HN také na nahrávce.
"Pavel Tykač ani žádný z jeho spolupracovníků společnost Naval Architects Shipping Company nikdy nevlastnil, ani nespoluvlastnil a stejně tak se ani nepodílel na jejím řízení," řekl deníku Tykačův mluvčí Jan Chudomel. To přitom podle HN nevyvrací Tykačovo tvrzení z nahrávky, že formálním majitelem Navalu byla J&T. Penta podíl na transakci přiznala, jde však podle ní o uzavřenou záležitost. Skupiny PPF a J&T obchodní vztahy mezi nimi a firmou Naval popřely, uvedl deník.
Současným vlastníkem Navalu je společnost EP Industries ze skupiny J&T. EP Industries podle svého mluvčího Martina Maňáka získala Naval jako "čistou" firmu bez majetku a pohledávek za účelem akvizice několika elektromontážních společností v roce 2007.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: čtk, mp