Profesor Piťha, exministr školství: Nejde nám o Ukrajince, ale o peníze a banky. I kdybych přinesl z fronty mrtvé dítě, ozve se jen lež. Vyznávám, že jsem běloch. Ctím odlišnost, ale odmítám zčernat

23.03.2015 18:02

CIVILIZACE A MY Profesor Petr Piťha na závěr nedávno konaného festivalu proti totalitě Mene Tekel 2015 ostře kritizoval současný stav společnosti. Ve svém projevu, který nyní koluje po sociálních sítích a kterému jiná média nevěnovala pozornost, tento kněz a bývalý ministr školství zdůraznil, že dnes nemáme žádný ideál, za který by někdo byl ochotný zemřít. Naši politici se podle něj vůbec nezajímají o islám, ale o petrolej a prodej zbraní. Usilujeme o mír na Ukrajině, ale sami jsme prý připustili, aby byl ohrožen.

Profesor Piťha, exministr školství: Nejde nám o Ukrajince, ale o peníze a banky. I kdybych přinesl z fronty mrtvé dítě, ozve se jen lež. Vyznávám, že jsem běloch. Ctím odlišnost, ale odmítám zčernat
Foto: archiv
Popisek: Prof. Petr Piťha

Devátý ročník festivalu Mene Tekel, jehož cílem je uctít a připomínat oběti totalitních režimů na našem území, skončil 1. března, lidé nicméně na sociálních sítích sdílejí Piťhův projev, který zazněl na závěr ekumenické bohoslužby v katedrále sv. Víta.

Ve své hlouposti a pýše poučujeme celý svět

"Ti, o nichž přemýšlíme, zemřeli především proto, že si lidé včas nepřipustili, že jsou ohroženi. Je třeba se poučit, neboť jsme opět ohroženi a opět si to nechceme přiznat. Říkáme: Žijeme v míru. Přitom se bojuje, útočí a zabíjí. Ve své hlouposti a pýše poučujeme celý svět. Říkáme: Náboženské války jsou středověký nesmysl. A očekáváme, že odhodí svého Boha, protože jsme to my udělali,“ pronesl na úvod probošt Kolegiátní kapituly Všech svatých na Pražském hradě.

A pokračoval: "Ale oni to neudělají, protože na nás vidí, kam to vede, že vymíráme. Říkáme, že s nimi musíme vést dialog, ale oni nás nebudou poslouchat, protože chtějí mluvit o náboženství, a my žádné nemáme, protože jsme nekonečně liberální. Říkáme, že si máme jeden druhého vážit, ale oni si nás vážit nemohou, protože oni jsou schopni pro svou pravdu položit život, ale my budeme ustupovat a podle jejich diktátu zakročíme proti každému, kdo se přizná ke znamení Kristova kříže.“

Naši politici se nezajímají o islám

"Říkají nám, že nejsme tolerantní, a mají pravdu, protože nejsme tolerantní ani k sobě navzájem. A nedejme se mýlit, naši politici se vůbec nezajímají o islám, ale o petrolej a prodej obnošených zbraní. My jim to nemůžeme vytknout, neboť sice je máme za krátkozraké hlupáky, ale nesmíme to přiznat, protože jsme je zvolili. Navíc cítíme, že to jsou ti nejhodnější z nás, protože na slovo poslouchají jiné, kteří jim sami bez tváře odněkud nařizují. Tušíme, že odněkud, kde se hraje ruleta s fiktivními penězi, které ovšem někdy musí být podloženy naší prací, popřípadě životy,“ pronesl dále bývalý ministr školství v letech 1992-1994 v první vládě Václava Klause.

Nejde nám o Ukrajince či Rusy, ale o peníze a banky

Vyjádřil se také k ukrajinskému konfliktu. "Usilujeme o mír na Ukrajině, ale sami jsme připustili, aby byl ohrožen, a spěcháme se přiživit, protože nepřiznáme, že nejde ani o Ukrajince, ani o Rusy, ale opět o peníze a rovnováhy bank, které se rozkymácely jako lodě, když se zvednou vlny. Říkáme: Musíme být silní, abychom uhájili mír, ale k čemu nám budou zbraně, když nemáme muže, kteří by je zvedli. Proč by to dělali, když nemají ideál? Ideál, za který by někdo byl ochoten zemřít. Jsme věru ubozí a směšní. Vzali jsme své oblasti, vazebnost kultury a naše katedrály se hroutí a společenství lidí se mění v hromadu rozhádaných sobců,“ prohlásil Piťha.

Chceme zachránit spravedlnost, ale jen množíme zákazy

Podle něj jsme ztratili hodnotu a míru člověka, neboť je zcela logické, že když odhodíme své křesťanství a zbavíme se Boha, zbavíme se i člověka, protože nebudeme vědět, jak má vypadat. "Jak si nás muslimové mohou vážit, když oni mají Boha a my žádného nemáme? A proč by se měli u nás chovat slušně a jednat s námi lidsky, když vidí, jak se chováme my k sobě navzájem. Hovoříme o míru, chceme ho bránit, ale sami ho nemáme. Ani v sobě, ani mezi sebou. Chceme zachránit spravedlnost, ale jen množíme zákazy. Jenže spravedlnost ani mír nikdo nezavede, protože vyrůstají ze slušnosti,“ dodal.

I kdybych přinesl přímo z fronty usmrcené dítě….

Poté uvedl, jaké reakce po jeho slovech mohou následovat. "Vím, co teď nastane, co uslyším. Má slova narazí na zeď sobecké spokojenosti, která je jako křivé zrcadlo. Všechno překroutí. Kdybych řekl jakoukoliv moudrost, ozvěnou se ke mně vrátí fráze prázdnější než žvást opilce. I kdybych přinesl přímo z fronty usmrcené dítě, ozve se jen lživý nářek představitelů elit, a to takový, jaký si bude přát ke všemu lhostejný dav, který je má znovu postavit do čela. Nikdo se nezvedne, aby se šel pokusit zachránit sourozence či matku toho dítěte,“ konstatoval.

"Ozvou se proti mně hlasy: Na co si tam hraješ? Nečmárej čerty na zeď! Až nakonec zazní protest: Ten blázen nakonec způsobí válku. Umlčte ho! Ale já se hrozím toho, co si připravujeme a přivodíme. Našimi nepřáteli nejsou ani Arabové, ani Ukrajinci, ani Rusové a vůbec nikdo, stačíme si sami, protože si nevážíme zákona života. Zapomněli jsme, že život je láska a láska je oběť. Život bez nich nedává smysl. A to je to, na co můžeme zahynout,“ sdělil.

Naší cestou je návrat k rozumu

"Neměli bychom žádné nepřátele, kdybychom byli jako tato katedrála, protože bychom byli váženi a ctěni jako tvůrci. A kdybychom je snad i měli, neodvážili by se nás ohrozit, protože bychom byli pevnější než oni. Naší cestou je návrat k rozumu a jeho zkáznění a důsledné, věrohodné, hluboce žité křesťanství,“ pronesl v katedrále sv. Víta.

"Vyznávám, že jsem běloch, uznávám odlišnost lidských ras a tudíž lidskou důstojnost všech, ale odmítám zčernat či zežloutnout a změnit proporci a barvu svých očí. Jsem muž, který může zplodit, ale nemůže porodit dítě. A proto trvám na spořádané trvající rodině, neboť je to základ společnosti a záruka výchovy. Trvám na tom, že muž a žena jsou odlišní ve stavbě těla i biologické funkci, že žena je slabší a vzácnější než muž, který ji má chránit, milovat a vážit si jí. Jsem zatím zdravý a budu pomáhat nemocným, ale odmítnu fňukání slabochů, kteří se na nemoci jen vymlouvají. Jsem zároveň bohatý i chudý, svůj chléb si dosud vydělávám a mám ho dost, abych se podělil. Ale odmítám živit lenochy. Mám mnohem méně než skutečně majetní, nezávidím jim, radoval bych se, kdyby svůj majetek užívali rozumně. Jsem Evropan, protože jsem Čech. Narodil jsem se českým rodičům, vyrostl v české zemi a beru vážně bídu, strašlivou bídu i slávu svého národa. Proto se odmítám rozplynout v bezduché uniformitě konzumní multikultury,“ řekl závěrem Piťha.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: kup

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Mučení dětí! Bambulo. Po nejsprostším útoku na Miloše Zemana přišla zlá odveta

19:55 Mučení dětí! Bambulo. Po nejsprostším útoku na Miloše Zemana přišla zlá odveta

ANKETA Jakub Patočka se ve svém textu v Deníku Referendum ostře vyjádřil na adresu současného českéh…