Ještě před samotným vyhlášením provází mýtný tendr ale řada nejasností. Jde například o rozšíření mýta na silnice nižších tříd. Rozšíření zpoplatnění silnic prvních tříd o 900 kilometrů z nynějších 230 kilometrů schválila vláda na návrh ministerstva dopravy začátkem ledna, tedy ještě před rozhodnutím a doporučením poradenské firmy. Rozsah sice fakticky vyplývá z analýzy, kterou si ministerstvo dopravy nechalo vypracovat a zaplatilo u firmy Deloitte, ale zároveň ji tvrdě odmítá. Společnost Deloitte zpracovala totiž tři varianty možného rozšíření, kromě uvedené 900 kilometrů jde o rozšíření o 76,1 kilometru, respektive o 474,1 kilometru silnic prvních tříd. Společnost jako optimální označila variantu rozšíření o 474,1 kilometru! Tedy o hodně vzdálenou té vládou doporučované.
Ministerstvo na radu najatých odborníků tak nedá a řídí se neodborným politickým zadáním. Jak asi bude vypadat celé výběrové řízení, když už na začátku dochází k politickému tlaku, a to navzdory odborným analýzám.
Odmítnuté protesty dopravců
Rozhodnutí už například kritizoval prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák, podle něhož by bylo efektivní počet zpoplatněných kilometrů rozšířit o doporučených 474 kilometrů, ministerstvo dopravy už také obdrželo výtky dopravců k rozšiřování mýta pro kamiony na další kilometry silnic prvních tříd.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pas