Escobar poukazuje na historický milník s datem 18. listopadu 2014, tehdy totiž do čínského města Yiwu dorazil první vlak s 82 kontejnery vyslaný ze španělského Madridu. Do zmíněného čínského města náklad o hmotnosti asi 1000 tun dorazil 9. prosince po nově zprovozněné euroasijské železniční trati, jež je dlouhá 13 000 km. Stala se tak nejdelší tratí na světě a překonala o více než 40 % i Transsibiřskou magistrálu. Spojuje Čínu, Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo, Francii a Španělsko. Yiwu se tak podle Escobara stalo asi největším velkoobchodním centrem pro menší spotřební zboží na světě.
„Trasa Yiwu – Madrid se tak stane neuvěřitelně efektivním logistickým kanálem pro obrovský počet živnostníků a jejich trhy. Jde o první velký počin v projektu nové hedvábné stezky, což z tohoto železničního spojení činí největší obchodní událost pro příští desetiletí,“ je přesvědčen Escobar a poukazuje na to, že do dnešních dní je 90 % kontejnerů přepravováno na lodích. „Nyní se tedy nacházíme na prahu revoluce, kterou Čína odstartovala tímto průlomovým projektem. Pokud snad chtěly Spojené státy ovládat byznys v Asii, Čína jim jasně naznačila, že má zcela odlišné plány,“ zmiňuje s nadsázkou Escobar na prestižním americkém portálu Salon.com, kde jsou publikovány komentáře, investigativní reportáže, eseje a aktuální novinky z oblasti politiky, kultury i moderních technologií. Salon.com obdržel mnoho ocenění a v současné době jej měsíčně navštěvuje přibližně 18 milionů čtenářů z celého světa.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pro