Čeští motoristé platí do státního rozpočtu desítky miliard ročně. Ať už na daních z benzínu či nafty, nebo z dálničních známek. Vedle toho odvádí do státního rozpočtu také ekologické poplatky, jejímž primárním smyslem bylo získat prostředky na co nejčistší likvidaci starých automobilů. Server Auto.cz k tomu ovšem poznamenává, že na likvidaci starýh vozů stát využil jen část vybraných prostředků. Část těchto peněz zamířila místo do automobilů třeba do zateplování paneláků.
A jakoby to samo o sobě nestačilo, stát se prý teď chystá notně navýšit poplatky za starší a méně ekologické vozy. Pokud vezmeme v potaz, že těmito staršími vozy jezdí především senioři, kteří nemají dost peněz na novější vůz, jedná se prakticky o likvidaci starších vozů.
„Zvažuje se totiž rozšíření dnešní silniční daně. Platili by ji všichni motoristé (dnes pouze podnikatelé) a odstupňovaná by byla podle emisní normy. Za pouhé vlastnictví vozidla bychom podle návrhu platili každoročně 16 000 Kč (Euro 0, do roku výroby 1993) až 4000 Kč (Euro 3, do roku 2005). Teprve novější vozidla by byla od daně osvobozena,“ píše server.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mp