Zápory Miloše Zemana podle sociologického šetření agentury STEM/MARK byly především politická minulost a jeho arogance. Každý pátý člověk ho nevolil právě kvůli těmto dvěma věcem. Dále proto, že je nesympatický, nedůvěryhodný, samolibý a vulgární. „U Miloše Zemana byla obava z toho, že se bude chovat arogantně a hrubě - že to bude restaurace 4. cenové skupiny,“ míní pro ČT ředitel agentury Jan Tuček.
„Z debat získali voliči, kteří nevolí Zemana, pocit, že si myslí, že všechno ví nejlépe. Potenciální voliče to částečně odpuzovalo,“ dodal.
-
SLEDUJEME téma: Přímá volba prezidenta
Karlu Schwarzenbergovi uškodilo to, že není mu rozumět a není Čech. V prvním případě to vadilo každému třetímu voliči Miloše Zemana. Jeho národnost vadí 22 procentům jeho nevoličům. Dále lidem vadil ministrův vysoký věk a to, že nežil v ČR. Že kníže často spí, vadí osm procentům jeho nevoličům. „Několikrát se objevilo, že K. Schwarzenberg bude daleko hezčí na fotografiích ve třídách. Obavy se týkají jeho novoročního projevu s tím, že bude muset být otitulkován, protože mu není rozumět,“ dodává ředitel STEM/MARK.
Co asi nejvíce pomohlo Miloši Zemanovi, je fakt, že je Čech. To je podle voličů jeho největší klad. Ze sociologického šetření pro ČT vychází, že je vzdělaný, je názorově blízký, umí mluvit a je lidový. Klady Karla Schwarzenberga jsou především zahraniční prestiž, reprezentativní chování, vzdělání a slušnost.
Sociologické šetření agentury STEM/MARK proběhlo na reprezentativním vzorku více než 1 200 voličů.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
autor: jno