Společnost Meta oznámila konec systému nezávislého ověřování obsahu, který na svých platformách Facebook a Instagram využívala k potírání dezinformací. Zatímco pro některé šlo o nezbytný nástroj v boji proti falešným zprávám, jiní v něm viděli cenzuru a potlačování svobody slova.
Zakladatel Mety Mark Zuckerberg oznámil, že dosavadní systém bude nahrazen uživatelsky spravovaným ověřovacím modelem, který již využívá platforma X (dříve Twitter). „Dostali jsme se do bodu, kdy už je chyb a cenzury příliš mnoho. Vrátíme se ke svým kořenům, zaměříme se na omezení chyb, zjednodušení našich pravidel a obnovení svobody projevu na našich platformách,“ uvedl Zuckerberg.
Nejprve se změny dotknou uživatelů v USA, kde Meta také plánuje omezit moderaci obsahu.
V pořadu De Facto se na téma moderace obsahu na sociálních sítích vyjádřili mluvčí Českých elfů Bohumil Kartous. Na otázku, zda Facebook prováděl cenzuru, když moderoval diskuse ve Spojených státech, uvedl: „Facebook se snažil o nějakou moderaci obsahu, o kterou se snaží všichni provozovatelé velkých platforem a nejen oni. Když se historicky podíváte na diskuse pod články, často se tam objevují snůšky vulgarit, nesmyslů a urážek. Musíme to brát tak, že tento prostor je nutné nějakým způsobem moderovat.“
Moderace obsahu podle něj není cenzura: „Nelze to nazvat cenzurou. To, co řekl pan Zuckerberg, považuji – a nejenom já, ale i komentátoři ze Spojených států – za úlitbu prezidentu Trumpovi. On se tím vůbec netají, dokonce v jednom videu říkal, že s Trumpem chtějí spolupracovat na procesování obsahu slovo od slova. Zasazuje to do kontextu tvrzení, že Čína, Evropa a Latinská Amerika cenzurují obsah, což je naprostý nesmysl. Podle mě jde jen o snahu dostat se na tu správnou stranu politického spektra, která v současnosti drží moc ve Spojených státech,“ pokračoval Kartous.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Natálie Brožovská