Magistrát si nejprve nechá vypracovat studii opravy, která by měla být dokončena příští rok v únoru. Teprve na jejím základě vedení města rozhodne o způsobu opravy. Nyní Rada prý prověřuje různé varianty oprav mostu a na jaře padne rozhodnutí o dalším postupu. To znamená ztrátu dalšího půl roku. A jak se taková další zima dokáže na mostu samotném podepsat, si jistě umí každý představit.
Předchozí vedení města plánovalo zbourání. Libeňský most z roku 1928 je v havarijním stavu.
Most se skládá z šesti staveb, které na sebe navazují. Vedle historického mostu přes Vltavu jsou součástí mosty na libeňské straně včetně tzv. inundačního, který slouží jako protipovodňová ochrana a pod jehož oblouky protéká při povodních voda. Krajní části soumostí musely být v minulosti podepřeny.
Libeňský most, respektive soumostí šesti na sebe navazujících mostů, spojujících od roku 1928 Holešovice a Libeň je v Praze po proudu řeky patnáctým mostem. Od svého vzniku dosud neprošel žádnou zásadnější opravou a je v kritickém stavu. Už delší dobu na něj nesměla auta těžší než 7,5 tuny a tramvaje mohou projíždět jen pomalu a s dalšími omezeními.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV