Přesto určitou inspiraci k tomu, jakým způsobem na volbu prezidenta nahlížet, kniha nabízí. Navíc obsahuje řadu otázek, které je dobré zvážit.
Kandidát, jehož podtitul zní Deníky z odposlechů – skutečný příběh, který se nestal, je fiktivním záznamem dění kolem jedné prezidentské kampaně. Ta se odehrává v reálném prostředí současného Slovenska. Zápletka románu je postavená na tom, že dvojice hrdinů dostane netradiční zakázku na odposlouchávání biskupa a majitele reklamní agentury. Následně se stanou svědky přípravy a průběhu jedné předvolební prezidentské kampaně.
Celý děj je více než bizarní. Skupina vlivných mužů, aby si pojistila vítězství svého šampiona, si v konkurzu vybere druhého kandidáta, jehož úkolem je sebrat jejich hlavnímu soupeři pár procent hlasů. Plán však naruší Adam Lambert, ředitel reklamní agentury, který kampaň dostane na starost. Se svým hlavní rivalem z konkurenční agentury totiž uzavře sázku, že z kandidáta, kterého nikdo nezná, udělá za dva měsíce prezidenta. A protože Adam Lambert je mistr svého oboru s uměleckými sklony a silným egem a protože se vsadí o celý svůj majetek, vše nabere patřičné obrátky. Jeho první geniální tah spočívá v tom, že slovenským voličům dlouho zatajuje postavu kandidáta. Ten už má v průzkumech deset procent a přitom ho ještě nikdo nikdy neviděl.
Samotná prezidentská kampaň je v románu představena opravdu bez příkras. O kandidátech rozhodují skupiny vlivných podnikatelů. Ego Adama Lamberta, potrhlá sázka, šokující odhalení a krutý útok na city voličů udělají z uchazeče s minimálními šancemi nového slovenského prezidenta. Voliči se nechají snadno obalamutit a naletí na kombinaci marketingové strategie, národní tradice, představy spasitele a dojetí nad osudem kandidáta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: rozhlas.cz