Ale co dělaly „demokratické“ vlády za celých 30 let, už se nikdo neptá a nic k tomu neříká. Když to vezmeme čistě z technického hlediska, stavy těchto silničních, resp. dopravních systémů jsou skutečně z velké části žalostné a co více, jsou také svým způsobem nebezpečné, i když pokud se nemýlím, nějaké to zborcení mostu, mostku, případně lávky, si zatím žádný lidský život nevyžádalo. Zatím!
Na první pohled se zdá, že ohlas vyvolaný jak zřícením mostů či lávek, nutno přičíst na vrub neodpovědnosti k plnění svých povinností u komunálních politiků. Tyto záležitosti jsou totiž v kompetenci měst nebo krajů (kromě dálnic) a jejich představitelé jsou tedy zodpovědní za jejich stav a bezpečnost. Jak z informací vyplývá, prvotní kontrolní aktivity se rozjely a dnes už víme, kolik je špatných, kolik v havarijním a kolik je třeba nepoužívat mostů a mostků či lávek v ČR. Čísla jsou to ohromující, náklady na jejich rekonstrukce, opravy, případně výstavbu nových jdou do miliard. Jenže je tu možná ještě jeden latentní, tedy skrytý důvod, proč se najednou vyskytla tak náhlá, potřebná kontrola stavu mostů a mostků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV