Miroslav Macek: Představitelé Bílého domu ztrácejí jistotu

29.6.2022 11:10 dop. | Glosa

Středeční glosy Miroslava Macka

Miroslav Macek: Představitelé Bílého domu ztrácejí jistotu
Foto: Hans Štembera
Popisek: Miroslav Macek

Mimořádné zasedání Rady bezpečnosti bylo svoláno na žádost Ukrajiny a šest členů rady ještě před jeho zahájením ve společném prohlášení odsoudilo čím dál častější útoky ruských jednotek na obytné oblasti a civilní infrastrukturu na Ukrajině.
Prohlášení podpořila Francie, Irsko, Norsko, Británie, Spojené státy a Albánie.
Tolik typická polovičatá zpráva z posledních týdnů a měsíců. Neříká totiž nic o tom, jak se ke zmíněnému prohlášení postavili další členové rady bezpečnosti mimo Ruska: Čína, Brazílie, Gabon, Ghana, Indie, Irsko, Keňa a Mexiko.

***

Představitelé Bílého domu ztrácejí jistotu, že se Ukrajině podaří získat zpět celé území, o něž přišla za čtyři měsíce války s Ruskem. Tento názor mezi americkými představiteli podle zpravodajské stanice CNN převládá, i když teď USA a spojenci Ukrajině dodávají modernější a výkonnější zbraně.
Dodávám to, co tvrdím už od počátku konfliktu: Rusové v toku času připojí de facto i de iure Donbas k Rusku (a s vysokou pravděpodobností též Oděsu), čímž pro ně válka skončí. Zda v ní budou chtít naši dnešní válečníci pokračovat v situaci ekonomického a sociálního rozvratu, bude záležet jen a jedině na občanech a jejich ochotě je podporovat. Až pak bude bohužel čas na zamyšlení, proč se západní Evropa včetně nás nechala tak snadno zatáhnout do americké proxy války s Ruskem.

***

Anketa

Pokud by v roce 2022 byly parlamentní volby, volili byste stejnou stranu jako v roce 2021? (Ptáme se od 28.6.2022)

75%
21%
hlasovalo: 6496 lidí

Čtenář glos K. mi napsal:
Informujte pana Kleshta o základních informacích z logistiky viz níže. Jen doplním, že nejsou uvedeny lodě s ještě vyšší tonáží kategorií handymax, panamax, capesize s přepravní kapacitou i více než 80 000 tun, které by celkový počet lodí pro přepravu obilovin z Ukrajiny dále snížily. O propustnosti ukrajinské železniční sítě a navazujících evropských železnic o jiném rozchodu, nákladech na vypravení takového počtu vlaků, rentabilitu pozemní versus lodní dopravy atd. asi není třeba se více rozepisovat.
Export obilí z Ukrajiny 50 000 000 tun ročně
Kapacita vagónu 60 tun
Počet vlaků 20 000 ročně, 55 denně
Loď Handysize 30 000 - 35 000 tun
Počet lodí 1500 ročně, 4 denně

 

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

Ukrajina (válka na Ukrajině)

Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.

Stručné informace týkající se tohoto konfliktu aktualizované ČTK několikrát do hodiny naleznete na této stránce. Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.

autor: PV



Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Miroslav Macek: Nejsme islamofobové, a statistické úřady se mohou mýlit

10:02 Miroslav Macek: Nejsme islamofobové, a statistické úřady se mohou mýlit

Páteční glosy Miroslava Macka