Zdeněk Jemelík: Jedenáctý den procesu Nagyová-Babiš

19.10.2022 9:01 | Komentář

Pro případ, že by se nepodařilo v prosincovém termínu vyčerpat plánovaný obsah jednání, v úvodu jedenáctého dne procesu Nagyová-Babiš předseda senátu Jan Šott dohodl se stranami řízení rezervní termín jednání ve dnech 4.-6. ledna 2023.

Zdeněk Jemelík: Jedenáctý den procesu Nagyová-Babiš
Foto: Archiv Z. Jemelíka
Popisek: Zdeněk Jemelík

Jinak byl den zasvěcen čtení a projednávání listinných důkazů. Dalo by se očekávat, že jednání bude nudné, ale nakonec tomu tak nebylo. Některé hlasitě čtené listiny byly zajímavé a oživení přinesla vyjádření účastníků řízení.

Jako první se ujal čtení státní zástupce. Považoval za účelné připomenout, že FČH v žádosti o poskytnutí dotace uváděla, že budování víceúčelového zařízení bude financováno z bankovního úvěru a akcionáři jsou připraveni navýšit základní kapitál společnosti. Ke čtenému se vyjádřila obž. Jana Nagyová. Vysvětlila, že uvedená tvrzení pocházejí z doby, kdy úvahy o financování projektu byly v přípravné fázi. Dodala, že přidělená dotace umožnila vybudovat víceúčelové středisko Čapí hnízdo do jeho současné krásy.

Po ní následoval obhájce Richard Schmidt, který přečetl řadu listin o vývoji společnosti FČH z někdejšího firmy ZZN Pelhřimov s.r.o. do dnešní akciové společnosti, dále o různých rozhodovacích úkonech statutárních orgánů, mimo jiné také potvrzení, že společnost FČH není součástí Agrofertu a jiné, jež uvádí, že v seznamu společností, podléhajících obž. Andreji Babišovi, se neuvádí FČH. Uvedl přehled projektů, jimž v předmětné době byly přiděleny dotace. Přečetl také dokumenty policejního orgánu o hodnocení závěrů znalce, jež hovoří o rozporech v nich.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Petr Hampl: O školách budoucnosti

12:26 Petr Hampl: O školách budoucnosti

Denní glosa Petra Hampla