Nevím, proč pan ministr takto mystifikuje veřejnost. Zřejmě vychází z teorie, že stokrát opakovaná lež se stává pravdou a rezignuje tak na koordinační roli svého ministerstva.
Jak je to ve skutečnosti?
Krajské úřady rozepisují prostředky určené na oblast školství v souladu se školským zákonem, vyhláškou o krajských normativech a směrnicí ministerstva školství. To rozepíše prostředky na kraje podle počtu dětí v jednotlivých věkových skupinách (takto jsou určeny tzv. republikové normativy). Krajské normativy jsou pak stanoveny jednotlivými krajskými úřady. Normativy v krajích jsou stanoveny na základě daných matematických vzorců. Krajské úřady tak postupují podle přesně daného algoritmu, ve kterém jsou však zohledněny specifika jednotlivých krajů a škol (což je dáno stávající strukturou škol v kraji, tradicí a demografickým vývojem jednotlivých krajů). Není tedy v žádném případě možné účelově zvýhodňovat jednotlivé segmenty škol, jak naznačuje ministr Fiala, a není tedy pravda, že kraje zvýhodňují sebou zřizované školy. Celý postup je navíc každý rok velmi přísně kontrolován pracovníky ministerstva školství.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz