Jedná se o systematické porušování Programového prohlášení vlády, kde je zakotveno zachování výše investic do dopravní infrastruktury. Na příští rok je pro SFDI připraveno 62 mld. korun. To jsou necelé 2/3 rozpočtu roku 2010. Na další dva roky chystá vláda ještě dramatičtější pokles. Mezi lety 2010 a 2014, tedy během vládnutí kabinetu Petra nečase, se plánuje pokles zdrojů na financování dopravy o téměř 50%.
„Ministerstvo dopravy rezignuje na stabilizaci financování dopravní infrastruktury. Navrhované zdroje už totiž nestačí ani na povinné spolufinancování projektů hrazených z EU a je tak zásadním způsobem ohroženo čerpání Operačního programu Doprava. Prakticky se to projeví tak, že bude nutné krátit výdaje na zajišťování provozuschopnosti infrastruktury, a že nebude možné zahájit žádnou novou výstavbu,“ říká stínový ministr dopravy ČSSD Milan Chovanec. Podle něho to znamená naprosté paralyzování systému na další 3 roky. Za tento tristní stav je plně odpovědná vláda Petra Nečase.
V předkládaném materiálu ministerstva dopravy se plánuje podstatné omezení financování dopravních akcí hl. m. Prahy, nemožnost financovat akci D1 Přerov – Lipník a nemožnost zahájit téměř žádnou novou výstavbu dopravní infrastruktury. „Hazardní politika této vlády nás zcela vyděluje od vyspělých západních zemí. Právě tam chápou investice do dopravní infrastruktury jako motor ekonomiky. V našem případě se nejedná jen o pouhé přibrzdění, ale doslova o zastavení a zařazení zpátečky,“ tvrdí Chovanec. Přímé důsledky se projevují již dnes, a to úpadkem řady, nejen stavebních, firem, zvyšující se nezaměstnaností, dalším poklesem výkonu ekonomiky a prohlubující se recesí.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz