Nezávisle na tom, zda hejtmanství obsadí většinou ODS či ČSSD, se zde situace podobá někdejším praktikám mocností v koloniích. O granty vypisované krajem se dlouhodobě a z větší části dělí jižní část regionu. Například v poslední 17. výzvě ROP na povzbuzení turistiky neobstál žádný projekt obcí severněji od Veselí nad Lužnicí. Podělily se o ně Budějovice, Dačicko, Novohradsko, Krumlov a podobně. A to není jediný případ. Vůbec nejhorší situace je v našem regionu ve stavu komunikací. Například silnice na Vožicku, ale i leckde jinde, jsou dlouhodobě v katastrofálním stavu a náprava žádná. I když podle slibů kraje měly být v okolí Mladé Vožice již loni opraveny. Proč nejsou?
Řekněme si na rovinu, že příčinou zrušeného loňského výběrového řízení na opravu silnic II. a III. třídy i na Vožicku je nefunkční (ale velmi „funkčně“ rozhodující) krajská levopravá koalice ČSSD a ODS. Výběrová řízení, která měli dříve na starosti krajští úředníci, mohli se jich zúčastnit všichni zájemci, svého času probíhala objektivně a včas. Byla však vystřídána experimentem tehdejšího náměstka hejtmana Martina Kuby (ODS). Ten zavedl omezení počtu účastníků výběrových řízení a navrhl metodu losování. Později antimonopolním úřadem napadenou a zrušenou. Jenomže pro silnice na Vožicku to znamená po dlouholetém čekání další, minimálně roční odklad. Nové výběrové řízení má být zahájeno až letos v lednu. Kdy budou silnice opraveny?
Ne vždy se zastávám úředníků, ale když vedli na kraji výběrová řízení oni, byly peníze k dispozici stavebním firmám již v květnu, a do konce roku mohly být silnice obvykle hotovy. Poté, co Martin Kuba z ODS za souhlasu kolegů z ČSSD svěřil výběrová řízení soukromé firmě, a s ním i losování, přicházely peníze na projekty až v září či říjnu. A to ještě jen vyvoleným.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz