Benešov: Rezavá patina na ocelové konstrukci autobusového terminálu

16.12.2020 16:01

Opláštění dvou ocelových přístřešků je provedeno z povětrnostně odolné cortenové oceli, vyvinuté k odstranění nutnosti používání nátěrových hmot.

Benešov: Rezavá patina na ocelové konstrukci autobusového terminálu
Foto: wikipedia
Popisek: Benešov

Je-li taková ocel vystavena po několik let povětrnostním vlivům, získává její povrch stálou, charakteristickou a esteticky působivou rezavou patinu. Díky svému chemickému složení mají tyto slitiny zvýšenou odolnost vůči atmosférické korozi. Působením počasí si totiž na povrchu vytvářejí ochrannou vrstvičku. Její korozi zpomalující účinek je vytvářen specifickým rozložením legovacích prvků. Je-li materiál vystaven povětrnosti, tato ochranná vrstvička se nepřetržitě vyvíjí a obnovuje. Jinými slovy, ocel se nechává korodovat, aby si vytvořila ochrannou vrstvu.

„Tato ocel se nemusí ošetřovat nátěrovými hmotami, při vystavení vlhkosti se pokryje vrstvičkou koroze, která již dále nepokračuje. Celá konstrukce tak postupně získá jednotnou rezavě hnědou barvu,“ vysvětluje Alena Pokorná, vedoucí Odboru investic.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…