Krajský úřad totiž v územně plánovací dokumentaci Zásady územního rozvoje Středočeského kraje (ZÚR SK) zakreslil koridor pro vedení VRT na území města Beroun nově v souběhu s dálnicí D5. Již se tedy nejedná o tunelovou variantu, která byla součástí do té doby platné krajské územně plánovací dokumentace a kterou má Beroun zanesenu v platném územním plánu.
„Město Beroun podalo v souladu s usnesením rady města nejprve námitku proti této změně vedení VRT. Tato námitka však byla formálně bez náležitého odůvodnění pořizovatelem zamítnuta, což je v rozporu se správním řádem,“ vysvětlila vedoucí Odboru územního plánování a regionálního rozvoje Dana Vilhelmová, proč se město brání žalobou. „Pokud bychom tak neučinili, znamenalo by to náš souhlas a také povinnost převzít do nového územního plánu města koridor po povrchu vedené tratě v souběhu s dálnicí,“ dodala Vilhelmová.
Město Beroun od počátku usiluje o to, aby se koridor vedl tunelem. V opačném případě by totiž došlo k zablokování všech rozvojových pozemků v daném koridoru v souběhu s dálnicí D5.
Se změnou nesouhlasí ani Bavoryně, žalobu chce podávat i Králův Dvůr. Ten se na společném postupu domluvil právě s Berounem.
Veřejné projednávání nového návrhu územního plánu Berouna se tak v letošním roce již nestihne. V současné době totiž probíhá v souladu se stavebním zákonem projednávání návrhu s dotčenými orgány. Jedním z nich je i Ministerstvo dopravy ČR, které zaslalo Berounu nesouhlasné stanovisko k návrhu. Týká se právě vedení železniční vysokorychlostní tratě. Ministerstvo totiž požaduje, aby Beroun zakreslil tuto trať v souběhu s dálnicí, tedy stejně jako je zakreslena v krajské územně plánovací dokumentaci. S tímto postupem vedení města nesouhlasí a proto se rozhodlo bránit soudní cestou.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: mesto-beroun.cz