Beroun chce vysokorychlostní trať pod zemí

15.10.2012 6:41

Pod zemí, nikoli po povrchu chtějí představitelé města Beroun, aby byla vedena zamýšlená železniční vysokorychlostní trať (VRT). Nyní kvůli tomu podává město žalobu na Krajský úřad Středočeského kraje s cílem dosáhnout změny vedení tratě Berounem. Obdobně postupují i další obce, kterých se případná výstavba koridoru týká.

Beroun chce vysokorychlostní trať pod zemí
Foto: mesto-beroun.cz
Popisek: Beroun

Krajský úřad totiž v územně plánovací dokumentaci Zásady územního rozvoje Středočeského kraje (ZÚR SK) zakreslil koridor pro vedení VRT na území města Beroun nově v souběhu s dálnicí D5. Již se tedy nejedná o tunelovou variantu, která byla součástí do té doby platné krajské územně plánovací dokumentace a kterou má Beroun zanesenu v platném územním plánu.

„Město Beroun podalo v souladu s usnesením rady města nejprve námitku proti této změně vedení VRT. Tato námitka však byla formálně bez náležitého odůvodnění pořizovatelem zamítnuta, což je v rozporu se správním řádem,“ vysvětlila vedoucí Odboru územního plánování a regionálního rozvoje Dana Vilhelmová, proč se město brání žalobou. „Pokud bychom tak neučinili, znamenalo by to náš souhlas a také povinnost převzít do nového územního plánu města koridor po povrchu vedené tratě v souběhu s dálnicí,“ dodala Vilhelmová.

Město Beroun od počátku usiluje o to, aby se koridor vedl tunelem. V opačném případě by totiž došlo k zablokování všech rozvojových pozemků v daném koridoru v souběhu s dálnicí D5.

Se změnou nesouhlasí ani Bavoryně, žalobu chce podávat i Králův Dvůr. Ten se na společném postupu domluvil právě s Berounem.

Veřejné projednávání nového návrhu územního plánu Berouna se tak v letošním roce již nestihne. V současné době totiž probíhá v souladu se stavebním zákonem projednávání návrhu s dotčenými orgány. Jedním z nich je i Ministerstvo dopravy ČR, které zaslalo Berounu nesouhlasné stanovisko k návrhu. Týká se právě vedení železniční vysokorychlostní tratě. Ministerstvo totiž požaduje, aby Beroun zakreslil tuto trať v souběhu s dálnicí, tedy stejně jako je zakreslena v krajské územně plánovací dokumentaci. S tímto postupem vedení města nesouhlasí a proto se rozhodlo bránit soudní cestou.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: mesto-beroun.cz

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Výkupné

Kolik by se mělo platit za jednoho nepřijatého migranta a komu? Kdo bude rozhodovat a kontrolovat komu a na co byly peníze přiděleny? A není tak trochu jak obchodovat s býlím masem?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pardubice: Máme ocenění za nejlepší architekturu v historickém prostředí

22:28 Pardubice: Máme ocenění za nejlepší architekturu v historickém prostředí

Na začátku týdne byly oznámeny výsledky Ceny Klubu Za starou Prahu za novou stavbu v historickém pro…