Členové bezpečnostní rady i pozvaní hosté, mezi kterými byli starostové dotčených obcí a také zástupci policie, celní správy, zdravotnické záchranné služby či frýdlantské nemocnice, hledali řešení, jak na přetížené komunikaci docílit co největší bezpečnosti provozu a také jak zajistit v případě mimořádných událostí na trase například převoz pacientů z Frýdlantského výběžku do nemocnice v Liberci.
K nárůstu kamionové dopravy na silnici I/13 v úseku Krásná Studánka – Habartice došlo v důsledku opravy mostu před polskou Bogatyniou ve směru od Hrádku nad Nisou. Řidiči kamionů kvůli opravě začali využívat objízdných tras a jednou z nich je i trasa po silnici I/13 k hraničnímu přechodu v Habarticích. „Ze strany Polska došlo k uvolnění průjezdu vozidel nad 12 tun přes hraniční přechod Habartice. Nám nezbývá než doufat, že Poláci po skončení oprav dopravní značky omezující tonáž ve směru na Habartice opět vrátí. Nicméně je to plně v jejich kompetenci,“ uvedl během jednání bezpečnostní rady ředitel Ředitelství silnic a dálnic Ing. Josef Jeníček (ŘSD).
Předseda Bezpečnostní rady Města Frýdlant a starosta města Dan Ramzer se proto ve spolupráci s ŘSD a Krajským úřadem Libereckého kraje bude snažit zjistit, zda uvolnění průjezdu vozidel nad 12 tun zůstane i po skončení oprav mostu, tedy po posledním listopadu. „Odborníci nám potvrdili, že řidičům kamionů se tato trasa přes Frýdlant na Habartice líbí a pokud nebudou značky znovu navráceny, budou ji využívat i po otevření původní trasy. A to pro nás není dobrá zpráva. Zatížení kamiony je totiž na Frýdlantsku v posledních měsících obrovské a přináší řadu problémů,“ řekl.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV