Původní podchod se uzavřel letos v únoru. Součástí nového jsou také velkokapacitní výtahy a úpravy okolí. Ty skončí v dubnu 2023. Zadavatel stavby, Správa železnic, zaplatí více než 183 milionů korun. Od neděle 11. prosince začnou po kolejích jezdit znovu v obou směrech vlaky na trati mezi Blanskem a Brnem.
Pěší tak nemusejí místo obcházet po trase vedoucí na konec nástupiště ve směru na Dolní Lhotu a zpět. Právě tudy museli koleje překonávat od 30. listopadu, kdy se ve stanici Blansko-město uzavřel původní železniční přejezd.
„Nový podchod má celkovou délku 38 metrů, na šířku měří čtyři metry a na výšku 2,6 metru. Podlaha je ze žulové dlažby, podhled je tvořen alubondovými deskami. Z obou stran vede do podchodu schodiště, jako bezbariérový vstup pak fungují dva výtahy pro patnáct osob s nosností 1 150 kilogramů. Zastřešení i výtahy jsou osazeny moderním kamerovým systémem s devíti kamerami. Výtah je navržený tak, aby se do výtahové kabiny v případě potřeby vešla také nosítka záchranářů,” popsal manažer projektu Tomáš Žák z firmy FIRESTA, která je zhotovitelem stavby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV