Bohumín: Obchvat městské části Skřečoň poslalo ministerstvo dopravy i přes úspornou variantu k ledu

17. 9. 2020 16:59

Obchvat, který by odvedl dopravu z bohumínské městské části Skřečoň, stát nepostaví. Definitivní stopku vystavilo přípravě přeložky silnice I/67 na začátku září ministerstvo dopravy. Rozhodnutí odůvodnilo plánovanou výstavbou obchvatu vedoucího od Vrbického jezera přes Rychvald do Havířova. Ten však má vzniknout až v roce 2040 a navíc vést přes vzácnou přírodní oblast.

Bohumín: Obchvat městské části Skřečoň poslalo ministerstvo dopravy i přes úspornou variantu k ledu
Foto: mesto-bohumin.cz
Popisek: Bohumín
reklama

Když se v roce 2012 se Bohumínu podařilo spolu s ostatními obcemi prosadit, že se začne ve spolupráci s ministerstvem dopravy pracovat na přípravě obchvatu Skřečoně, Dolní Lutyně a Dětmarovic, zdejší obyvatelé zajásali. Jak se ukázalo, předčasně. O tři roky později totiž stát tento projekt označil za neefektivní a doporučil jej přepracovat.

Trasa takzvané přeložky I/67 se proto zkrátila z téměř patnácti kilometrů na jedenáct, snížil se počet mostů i samotný profil silnice. Klesly tak i předpokládané investiční náklady z 2,9 na 2,6 miliardy korun. „Přestože ekonomická efektivnost stavby po mnoha jednáních a úsilí Dětmarovic, Dolní Lutyně a Bohumína vyšla v této zkrácené variantě pozitivně, tak Centrální komise Ministerstva dopravy ČR nyní k našemu překvapení rozhodla dále nepokračovat v její přípravě,“ uvedl místostarosta Bohumína Lumír Macura.

Důvod? Stát prioritně počítá s výstavbou přeložky I/68, která povede od kruhového objezdu v Bohumíně-Vrbici přes Heřmanické rybníky a Rychvald do Havířova. Právě ta má podle ministerstva zahuštěné dopravě na Bohumínsku ulevit. „Nikdo už se nepozastavil nad tím, že zatímco výstavba skřečoňského obchvatu měla probíhat v letech 2028 až 2031, s dokončením obchvatu z Vrbice do Havířova se počítá až v roce 2040,“ upozornil Macura.

Komise své rozhodnutí odůvodnila tím, že bude-li stavba realizována společně s přeložkou I/11 z Havířova do Třanovic, tak by se obchvat Skřečoně stal ekonomicky neefektivním. „Časový rozdíl výstavby je přitom minimálně 10 let a navíc ani nejde o konkurenční stavby. Navíc propojka z Vrbice přes Rychvald prochází významnou přírodní oblastí Natura 2000. Nedovedeme si představit, že vedle chráněného rybníka Skučák bude probíhat čtyřproudová komunikace o šíři přes dvacet metrů,“ ohradil se místostarosta.

Bohumín společně s Dolní Lutyní a Dětmarovicemi boj za obchvat, který by těmto obcím ulevil od přetížené dopravy, nehodlá vzdát. "Starostové se společně poradí o dalším postupu a určitě vyvolají jednání s nově zvoleným vedením Moravskoslezského kraje. Ministerstvo dopravy argumentuje právě údajnou nekoncepčností krajské územně plánovací dokumentace. A to se musí vyjasnit. Nezbývá než věřit, že Moravskoslezský kraj se o přeložku silnice I/67 bude zasazovat důrazněji než doposud,"  řekl starosta Bohumína Petr Vícha.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: PV
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Karlovy Vary: Na linkách MHD vás sveze Vánoční bus

15:03 Karlovy Vary: Na linkách MHD vás sveze Vánoční bus

Dopravní podnik Karlovy Vary vypravil na linky MHD Vánoční bus. Až do konce roku se s ním budete set…