Bohumín: Obchvat městské části Skřečoň poslalo ministerstvo dopravy i přes úspornou variantu k ledu

17.09.2020 16:59

Obchvat, který by odvedl dopravu z bohumínské městské části Skřečoň, stát nepostaví. Definitivní stopku vystavilo přípravě přeložky silnice I/67 na začátku září ministerstvo dopravy. Rozhodnutí odůvodnilo plánovanou výstavbou obchvatu vedoucího od Vrbického jezera přes Rychvald do Havířova. Ten však má vzniknout až v roce 2040 a navíc vést přes vzácnou přírodní oblast.

Bohumín: Obchvat městské části Skřečoň poslalo ministerstvo dopravy i přes úspornou variantu k ledu
Foto: mesto-bohumin.cz
Popisek: Bohumín

Když se v roce 2012 se Bohumínu podařilo spolu s ostatními obcemi prosadit, že se začne ve spolupráci s ministerstvem dopravy pracovat na přípravě obchvatu Skřečoně, Dolní Lutyně a Dětmarovic, zdejší obyvatelé zajásali. Jak se ukázalo, předčasně. O tři roky později totiž stát tento projekt označil za neefektivní a doporučil jej přepracovat.

Trasa takzvané přeložky I/67 se proto zkrátila z téměř patnácti kilometrů na jedenáct, snížil se počet mostů i samotný profil silnice. Klesly tak i předpokládané investiční náklady z 2,9 na 2,6 miliardy korun. „Přestože ekonomická efektivnost stavby po mnoha jednáních a úsilí Dětmarovic, Dolní Lutyně a Bohumína vyšla v této zkrácené variantě pozitivně, tak Centrální komise Ministerstva dopravy ČR nyní k našemu překvapení rozhodla dále nepokračovat v její přípravě,“ uvedl místostarosta Bohumína Lumír Macura.

Důvod? Stát prioritně počítá s výstavbou přeložky I/68, která povede od kruhového objezdu v Bohumíně-Vrbici přes Heřmanické rybníky a Rychvald do Havířova. Právě ta má podle ministerstva zahuštěné dopravě na Bohumínsku ulevit. „Nikdo už se nepozastavil nad tím, že zatímco výstavba skřečoňského obchvatu měla probíhat v letech 2028 až 2031, s dokončením obchvatu z Vrbice do Havířova se počítá až v roce 2040,“ upozornil Macura.

Komise své rozhodnutí odůvodnila tím, že bude-li stavba realizována společně s přeložkou I/11 z Havířova do Třanovic, tak by se obchvat Skřečoně stal ekonomicky neefektivním. „Časový rozdíl výstavby je přitom minimálně 10 let a navíc ani nejde o konkurenční stavby. Navíc propojka z Vrbice přes Rychvald prochází významnou přírodní oblastí Natura 2000. Nedovedeme si představit, že vedle chráněného rybníka Skučák bude probíhat čtyřproudová komunikace o šíři přes dvacet metrů,“ ohradil se místostarosta.

Bohumín společně s Dolní Lutyní a Dětmarovicemi boj za obchvat, který by těmto obcím ulevil od přetížené dopravy, nehodlá vzdát. "Starostové se společně poradí o dalším postupu a určitě vyvolají jednání s nově zvoleným vedením Moravskoslezského kraje. Ministerstvo dopravy argumentuje právě údajnou nekoncepčností krajské územně plánovací dokumentace. A to se musí vyjasnit. Nezbývá než věřit, že Moravskoslezský kraj se o přeložku silnice I/67 bude zasazovat důrazněji než doposud,"  řekl starosta Bohumína Petr Vícha.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Ve všech dětských pískovištích ve městě je nový písek

22:09 Kroměříž: Ve všech dětských pískovištích ve městě je nový písek

Ve všech dětských pískovištích v Kroměříži i místních částech byl v těchto dnech vyměněn písek. Odvo…