Bohumín: Základní školu Montessori letos opustí již druhý ročník deváťáků

03.06.2021 7:35 | Zprávy

Základní školu Pianetu v Bohumíně, která ve školním roce 2016/2017 jako první Montessori škola v tomto regionu zahájila také výuku druhého stupně, letos opustí již druhý ročník deváťáků. Po příjímacích zkouškách na střední školy je navíc jasné, že se všichni žáci této alternativní školy dostanou tam, kam si přejí.

Bohumín: Základní školu Montessori letos opustí již druhý ročník deváťáků
Foto: mesto-bohumin.cz
Popisek: Bohumín

„Těší nás, že všech 11 našich dětí, které se hlásily na střední odborné školy a gymnázia, absolvovalo přijímačky se skvělými výsledky a třetina z nich se umístila na předních místech, patří jim velká gratulace. Stejně jako třem žákům, kteří se hlásili na 6letá gymnázia a všichni se umístili do desátého místa,“ komentuje úspěšnost žáků této bohumínské školy její ředitelka Petra Nováková a dodává, že s podobnými úspěchy odcházeli ze školy i loňští deváťáci. Ti dnes již mohou srovnávat léta strávená v alternativní Montessori škole, která je založena na přirozeném rozvoji dětí, s výukou na středních školách. A jak je z jejich reakcí znát, problematika přechodu ze slovního hodnocení ke známkám vůbec není tím největším rozdílem, jak si mnozí možná myslí.

„Asi nejtěžší bylo pro mě si zvyknout na množství lidí, které každý den ve škole potkávám a na fakt, že jsem mezi nimi zcela anonymní. Těžce zvládám i to, že mám potřebu dělat věci poctivě, i když to není vždy potřeba. Zvláštní mi přijde také přístup některých mých spolužáků a učitelů ke vzdělávání, přestože jsou na gymnáziu. Jinak jsem si nemusela na nic neobvyklého zvykat. I když to, že mám každou hodinu v jiné učebně a trávím přestávku jejím hledáním, není právě jednoduché. Za to ale může spíše to, že jsem teď osm měsíců do školy kvůli pandemii nechodila,“ popisuje své poznatky z přechodu z alternativní školy na gymnázium šestnáctiletá Klárka, která Montessori základy využívá i na střední škole.

„Když se potřebuji něco naučit nazpaměť, jedu podle Montessori pomůcek. Buď si je vyrobím nebo půjčím ze školy,“ vysvětluje tato na první pohled velmi samostatná dívka a dodává: „Vnímám také to, že je pro mě lehčí komunikovat s učitelem než pro ostatní. Snazší a samozřejmější. Když se učitel na něco zeptá, odpovím bez problémů. Ostatní vždy mlčí, i když znají odpověď. A platí to i při otázkách. Nebo třeba když měl vlak zpoždění, tak spolužáci z vlaku chtěli raději omluvit celou hodinu, než by učiteli měli vysvětlit důvod, proč přišli pozdě.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jeseník: Putovní batůžek inspiruje děti i rodiče ke společnému čtení a tvoření

22:05 Jeseník: Putovní batůžek inspiruje děti i rodiče ke společnému čtení a tvoření

Oblíbená akce Čteme doma s rodiči – Batůžek pohádek si i letos získala srdce dětí a rodičů z mateřsk…