Ústřední stavědlo ovládalo celý provoz železničního uzlu od Dětmarovic po Ostravu, včetně 154 výhybek, kamer, zabezpečovacích zařízení, řízení provozu a návěstidel. Řídilo také 7 přejezdů na okolních tratích.
„Přejezdy jsou nyní v nouzovém režimu. Budeme se je snažit v rámci provizorního řízení co nejrychleji napojit do technologického kontejneru, tak aby byla obnovena jejich činnost. Popřípadě zvážíme využití jiné technologické alternativy,“ říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Podle neoficiálních informací omezení potrvá ještě několik týdnů, možná až dva měsíce.
Ve hře bylo i uzavření přejezdů pro automobilovou dopravu
Všichni strojvedoucí jsou o situaci před jízdou informováni a musí podepisovat papírovou dokumentaci před vyjetím ze stanice na trať. Přes přejezd pak jedou rychlostí 10 km/hod. a před přejezdem opakovaně houkají. „Přejezdy jako takové jsou vybaveny nejen kříži, ale ve spolupráci s policií i dodatečnou textovou informací upozorňující na jejich nouzový režim,“ dodal Ptačinský.
Ve hře bylo i uzavření přejezdů pro automobilovou dopravu, nicméně tahle varianta byla vzhledem k vytížení komunikací zamítnuta. Řidiči by měli být na přejezdech maximálně opatrní a nehazardovat. „Kvůli velmi špatným rozhledovým poměrům operativně řešíme dopravní značení v ulici 9. května na železničním přejezdu u Kauflandu. Do odvolání tam přibude striktní značka STOP a to formou svislého i vodorovného značení. Za nedodržení budou padat pokuty,“ informoval Petr Sobek z odboru dopravy bohumínské radnice.
autor: PV