„Realizace protipovodňových opatření je nezbytná pro další rozvoj města. Nyní hledáme zpracovatele projektové dokumentace pro tři etapy PPO na řece Svratce. Ochrana tu bude zajištěna vybudováním zemních hrází v kombinaci s železobetonovými zdmi. Dále zde budou sníženy břehy a vytvořeny bermy, jejichž součástí budou i stezky pro pěší a cyklisty,“ uvedl 1. náměstek primátorky Petr Hladík.
Výše zmíněné etapy, jichž se týká projednaný bod:
• Etapa IX Štýřice – poliklinika Železniční
Pravý břeh Svratky mezi železničními mosty budoucího uzlu ŽUB a mostem viaduktu Uhelná. V prostoru se nachází nedokončená stavba polikliniky na Železniční.
• Etapa X Vodařská
Pravý břeh Svratky v úseku od železničního mostu přerovské trati až po železniční mosty budoucího ŽUB.
• Etapa XI Trnitá
Levý břeh Svratky v úseku od železničního mostu přerovské trati přes ulici Kšírovu, Svitavský náhon až k železničnímu mostu ul. Uhelná. Součástí jsou také částečná protipovodňová opatření na Svitavě.
„V lokalitě u polikliniky Železniční chceme vybudovat park, který bude sloužit jako místo pro rekreaci a odpočinek. Zároveň však při případné stoleté povodni umožní rozliv vody a její zadržení. V současné době řešíme potřebný odkup objektů a pozemků od Správy železnic,“ dodal Petr Hladík.
V rámci projektu se bude rekonstruovat i kmenová stoka, která tímto územím prochází. Zvažovat se bude i její přeložení do nové polohy. Výstavba PPO bude koordinována s projektem přestavby železničního uzlu Brno.
Předpokládané náklady na vytvoření projektové dokumentace, inženýrskou činnost a autorský dozor jsou 27,5 milionu Kč bez DPH. Samotná výstavba PPO se odhaduje na 530 milionů Kč bez DPH. Projekt má na starosti Kancelář architekta města Brna.
Více informací o PPO najdete ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV