Brno: Průzkumy pomohou se zacílením marketingové kampaně

10.04.2018 11:32

Město Brno má za cíl zvýšit svou návštěvnost o 25 % (o 20 % u domácích a o 30 % u zahraničních návštěvníků). Proto si nechalo v nedávné době zpracovat dva podrobné výzkumy, které se zaměřily na jeho image v zahraničí a na turistickou poptávku týkající se města. Do obou průzkumů se zapojilo více než 3 tisíce respondentů.

Brno: Průzkumy pomohou se zacílením marketingové kampaně
Foto: brno.cz
Popisek: Brněnský magistrát

„Hlavním cílem Analýzy turistické poptávky města Brna je přesně a podrobně popsat turistickou návštěvnost města. A to především z hlediska skladby návštěvníků, důvodů jejich návštěvy, způsobu dopravy nebo toho, jak tráví v Brně volný čas. Data získaná průzkumem image města poté využijeme pro lepší a efektivnější plánovaní marketingových kampaní v zahraničí, které budou probíhat v následujících letech,“ uvedla radní pro oblast marketingu a cestovního ruchu Petra Rusňáková.

První dotazník analyzoval turistickou poptávku Brna a zaměřil se na všechny návštěvníky města. Celkem odpovídalo 1520 respondentů z České republiky i zahraničí. Zjistil, že 89 % všech zahraničních turistů pochází z Evropy, z toho téměř polovina ze čtyř sousedních zemí. Jen 7 % jich přijíždí z Asie a 4 % z Ameriky. Doma si Brno nejsilněji stojí u návštěvníků z Moravy, kterých do něj přijíždí 73 %, z toho 56 % přímo z Jihomoravského kraje. Z Prahy pak přijíždí 6 % návštěvníků.

„Pro návštěvníky jsou nejatraktivnější centrum města a Špilberk. Nabídka města je ale pestrá, o čemž svědčí široké spektrum cílů návštěvníků – památky, restaurace, výstaviště, přehrada, nákupní destinace a další,“ popsala Barbora Podhrázská, vedoucí Kanceláře marketingu a zahraničních vztahů MMB. Vůli vrátit se do Brna vyjádřilo 86 % návštěvníků, zatímco proti byla 3 %.

Image města Brna

Druhý výzkum s názvem Image města Brna se pak zaměřil právě na návštěvníky ze sousedních zemí – celkem v něm odpovídalo 1500 respondentů z Německa, Polska, Slovenska a Rakouska. Cílovou skupinou byli turisté všech věkových kategorií, kteří alespoň jednou v posledních 3 letech navštívili Českou republiku, anebo uvažují nad návštěvou v příštích 12 měsících.

Z názorů respondentů vyplývá, že je Brno město přátelské, historické a kulturní. Slováci jej popisují jako zábavné a živé, nepřijde jim však dostatečně autentické. Němci a Rakušané pak vyhledávají kulturní zážitky, zábavu nebo nákupy. Méně připadalo město dotazovaným „duchem mladé“, ve srovnání s ostatními městy (Plzeň, Ostrava, Liberec, České Budějovice, Karlovy Vary, Olomouc, Český Krumlov, Lednice) však Brno dopadá v tomto aspektu dobře – průměrně ho tak vidí 60 % dotázaných.

Celé výzkumy jsou zveřejněny ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

Dotace pro zemědělce

Dobrý den, ANO je prý proti tomu, aby získávání dotací pro zemědělce bylo navázáno na ekologické prvky. Zajímá mě proč jste proti? Vychází to z nějakého průzkumu, který dělal irozhlas. Na jednu stranu mi to přijde docela logické, ale nevím teda, co je těmi ekologickými prvky myšleno a zas je fakt, ž...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hradec Králové: Studenti UMPRUM se budou podílet na oživení míst ve městě

10:28 Hradec Králové: Studenti UMPRUM se budou podílet na oživení míst ve městě

Řešení náplavek, veřejného prostoru na Ulrichově náměstí či jiných míst ve městě, to je nyní v rukou…