Řešený úsek silnice přes Brno je zhruba jedenáct kilometrů dlouhý a má vést ve stopě Staré dálnice. Trasa vede od mimoúrovňové křižovatky v Bosonohách přes městskou část Bystrc kolem Brněnské přehrady do Kníniček, přičemž přes Bystrc a Kníničky má být vedena tunelem. Součástí řešení bude také nový most přes řeku Svratku. Studie byly zadány formou veřejné zakázky, kterou připravila Kancelář architekta města Brna. „Jejich cílem bylo prověřit, jak by mohla vypadat silnice X43 od mimoúrovňové křižovatky Bosonohy po městskou část Brno-Kníničky. Vzhledem k tomu, že velká část trasy vede rekreační a obytnou oblastí, chceme najít takové řešení, které bude maximálně ohleduplné k lidem a okolní krajině a současně pomůže dalšímu rozvoji území,“ uvedl ředitel KAM Michal Sedláček.
Zpracovateli studií jsou týmy knesl kynčl architekti a PK OSSENDORF, Sdružení Pelčák a partner architekti a HBH Projekt a Ing. arch. Pavel Jura ve spolupráci s FAST VUT.
Kancelář městského architekta připravila výstavu všech návrhů v Urban centru na Mečové. Ta začíná ve čtvrtek 6. srpna a potrvá do 28. srpna 2020.
URBAN CENTRUM BRNO
Stará radnice | Mečová 5 | 602 00 Brno
otevřeno: po–pá 10–12, 13–18 hod. | vstup volný
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV