Brno spouští kreativní vouchery, jako první město v ČR tak podporuje spolupráci kreativců a firem

03.11.2015 16:01

Brno spouští službu JIC KREATIVNÍ VOUCHER, která má prohloubit spolupráci mezi jihomoravskými firmami a profesionály z kreativních oborů. Cílem je povzbudit firmy, aby své podnikání uměly podpořit profesionální prezentací svého portfolia. Zájemci dostanou na společné projekty poukaz až 100 tisíc korun. Brno na vouchery přispívá 4 miliony korun.

Brno spouští kreativní vouchery, jako první město v ČR tak podporuje spolupráci kreativců a firem
Foto: Martin Šimák
Popisek: Pohled na Brno shora, letecký snímek

Na co firmy peníze dostanou? Může se jednat o redesign produktu  nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Vybírat budou z profesionálů v oborech jako je je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura. Na vzájemnou spolupráci získají jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů, maximálně ale 100 tisíc korun.

JIC KREATIVNÍ VOUCHER je tuzemská novinka. „Inovativní firmy na jižní Moravě mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i celosvětovém měřítku. Mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček, proč se JIC rozhodl pomáhat prohlubovat zkušenosti firem se spoluprací s kreativci.

Na projekt dal finance Magistrát města Brna. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvádí brněnský primátor Petr Vokřál. Brno i JIC má s podporou firem formou poukazů zkušenosti – před sedmi lety Brno jako první město v republice zavedlo JIC INOVAČNÍ VOUCHER, který přispívá na propojení firem s vědci. Úspěšný koncept postupně zavedly i ostatní kraje.

Firmy sídlící v Jihomoravském kraji si budou moci vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené kreativní galerie. Do ní se od 2. listopadu můžou hlásit zájemci z kreativních oborů s minimálně pětiletou praxí. Žádosti o konkrétní projekty můžou firmy odevzdávat od 1. února 2016, po absolvování workshopu, na kterém získají informace o správném zadávání kreativního projektu. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2016.

Inspirací jsou obdobné služby ve městech jako je Salzburg nebo Manchester. Tamní firmy díky poukazům navázaly dlouhodobou spolupráci s kreativci, která navíc odstartovala širší inovační procesy ve firmě. Více se dozvíte na http://www.jic.cz/kreativni-voucher .

JIC (Jihomoravské inovační centrum) www.jic.cz

JIC (Jihomoravské inovační centrum) podporuje lidi ve vytváření a rozvoji firem, které mění svět. Jeho služby využívají začínající podnikatelé ve fázi prvotního nápadu, rychle rostoucí startupy i zavedené technologické firmy. Za 12 let své existence akceleroval více než 200 inovativních společností, podpořil spolupráci vědců a firem v celkové hodnotě 49 milionů korun a byl v posledních pěti letech u vzniku více než 30 startupových firem, které získaly celkovou investici přes 122 milionů korun. Přispívá tak ke zvyšování počtu kvalifikovaných pracovních míst v regionu a posiluje konkurenceschopnost Jihomoravského kraje.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hodonín: Ornitologická vycházka přilákala veřejnost

19:27 Hodonín: Ornitologická vycházka přilákala veřejnost

S velkým zájmem návštěvníků se setkala ornitologická vycházka pod vedením Ondřeje Ryšky z Jihomoravs…