U sedmičlenné poroty jednomyslně zvítězil návrh manželů Dionýze a Martiny Hutárových z Litoměřic, kteří své dílo zasadili na travnatou plochu na Střeleckém ostrově. Navržená podoba a umístění se líbí i městskému architektu, docentu Janu Mužíkovi. Zda k realizaci skutečně dojde, bude záležet na výši nákladů, které by si výroba a instalace vyžádaly.
Navržené dílo přímo vychází z nového grafického vizuálu města, přičemž respektuje jeho barvy (zlatou a modrou), stejně jako logo, jemuž dominuje kalich ve tvaru písmene „m“. Je rozložené na tři samostatné díly, odsazené od sebe tak, aby v určitém bodě při fotografování splynuly v jeden celek. Jde o perspektivní hru, která do sebe zajímavě obsáhne i osy na jednotlivých částech. Všechny části jsou vyhotoveny tak, aby se daly využít zároveň jako prolézačka. Materiál je odolný a v konstrukci jsou perforace, které po ní usnadňují bezpečný pohyb návštěvníků.
Kdo by měl sestavovat vládu?Anketa
„Fotopoint tak může pokaždé vygenerovat jinou fotografii podle toho, jak se tam lidé vyskládají. Svou velikostí, ale zároveň i skladností nahrává možnostem využití jak pro fotku jednotlivce, tak i velké skupiny,“ charakterizují manželé Hutárovi dílo, které navrhují umístit na travnaté prostranství na Střeleckém ostrově (v blízkosti kotviště lodi Porta Bohemica). Železobetonová konstrukce je navržena z probarveného betonu.
Zajímavé však byly i ostatní návrhy. Komisi například zaujal návrh zaslaný litoměřickým pedagogem Vladimírem Pechem situovaný na parkány s výhledem na katedrálu, za Máchovu základní školu, nebo ocelový svařenec připomínající soutok Labe a Ohře opět pocházející z dílny Dionýze Hutára.
Do soutěže přišlo celkem devět návrhů. „Na tom vítězném se členové sedmičlenné komise, v níž byli zástupci města, památkové péče a akademický sochař, shodli jednomyslně,“ poukázala na názorovou shodu vedoucí odboru komunikace, marketingu a cestovního ruchu městského úřadu Eva Břeňová.
Co vlastně fotopoint je? Jde o fotograficky přitažlivé místo, které svým pojetím a umístěním podtrhne jeho atraktivitu a přiměje lidi, obzvláště turisty, k jeho sdílení na sociálních sítích. Jde tedy o účinný marketingový nástroj sloužící k propagaci místa.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV