Auditoři SAK hodnotili celou řadu indikátorů kvality a bezpečí při poskytování zdravotní péče klientům. Mezi nimi např. systém řízení kvality zdravotní péče, postupy řešení nežádoucích událostí, realizaci ošetřovatelského procesu vč. vedení zdravotnické dokumentace, důstojné zacházení a úroveň zabezpečení soukromí klientů při poskytování zdravotních úkonů. Také posuzovali systém řešení stížností, tvorbu individuálních plánů zdravotní péče, program aktivizace, ergoterapie a rehabilitační péče o klienty. Pozornost zaměřili i na stravovací provoz na všech stupních řízení, nutriční péči, nakládání s léky a jejich evidenci, spolehlivost zdravotnické techniky, zajištění paliativní péče, hygienu prostředí a protiepidemická opatření a systém řízení lidských zdrojů.
„Na akreditační šetření jsme se připravovali téměř rok. Museli jsme provést revizi vnitřních pracovních postupů a nově definovat kompetence pracovníků. Přijali jsme procesní změny v ošetřovatelské péči o klienty. V našich domovech pro seniory nemáme k dispozici nepřetržitou službu lékaře, úrovní kvality zdravotní péče se proto neustále intenzivně zabýváme. Plnění národních akreditačních standardů nám pomohlo odhalit oblasti, ve kterých jsme zavedli účinná preventivní opatření a zvýšili tak stávající úroveň zdravotní péče o klienty např. nutričním programem či propracováním kontrolního systému“, podotýká ředitelka Centra sociálních služeb Praha 2 Martina Polanská.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV