Tímto projektem dotovaným z Integrovaného operačního programu byly položeny základy rozvoje elektronizace veřejné správy. Požadavky na rozvoj eGovernmentu se stále zvyšují a informační a komunikační technologie jdou dopředu mílovými kroky, ale zároveň se zvyšují i bezpečností rizika systémů veřejné správy. Z těchto důvodu se město Český Krumlov rozhodlo využít novou dotační výzvu č. 22 z Integrovaného operačního programu a přistoupit k další etapě rozvoje Technologického centra ORP Český Krumlov. V letech 2014-2015 byl realizován projekt „Konsolidace IT infrastruktury a rozvoj služeb TC ORP Český Krumlov", registrační číslo projektu CZ.1.06/2.1.00/22.09442.
Celý projekt zahrnoval čtyři části. Část A „Konsolidace a optimalizace serverové infrastruktury" měla za úkol vytvořit takovou infrastrukturu, která by umožňovala implementaci a bezpečné provozování nových služeb úřadu a zajistila jejich vysokou dostupnost za využití stávajících licencí. Účelem části B „Rozvoj služeb TC ORP - vybudování Portálu GIS (Geografický informační systém) ORP Český Krumlov" byla dodávka a implementace moderního portálového řešení, které by zefektivnilo činnosti vykonávané v rámci GIS ORP Český Krumlov, sjednotilo a zpřehlednilo publikaci výstupů z jeho produkce (např. tvorbu a správu geodat vč. automatizovaného výdeje dat, publikaci mapových aplikací a služeb, evidenci metadat, apod.). Část C „Zvýšení bezpečnosti infrastruktury TC ORP Český Krumlov" byla zaměřena na zvýšení bezpečnosti infrastruktury TC ORP Český Krumlov a IT infrastruktury Městského úřadu Č. Krumlov. Byl nasazen systém pro centrální správu uživatelských účtů tzv. Identity management a nástroje pro centrální správu koncových stanic.
Realizace části D „Elektronizace podání a vnitřních procesů MěÚ" znamenala dodávku a implementaci portálového řešení a formulářového systému pro podporu elektronizace životních situací občanů (podání), zjednodušení procesu podání a eliminaci nutnosti přímé návštěvy občana na úřadě, a zároveň pro řešení interních procesů MěÚ. Do této doby MěÚ nevyužíval žádný systém elektronických formulářů, na webu města byly formuláře publikovány pouze ve formátech DOC, DOCX, PDF, aj. a občan tak neměl možnost činit podání elektronicky, musel formulář před či po vyplnění vytisknout a přijít s ním osobně na úřad. Nové řešení připravilo sadu elektronických formulářů agend z oblastí doprava, životní prostředí, stavební úřad a místní poplatky splňujících příslušnou legislativu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV