Proto nyní předkládá odborné veřejnosti návrh dopravní části Vzorových řešení pro Standardy aktivní mobility v Praze. Dokument navrhuje dopravně-prostorové parametry, při jejichž dodržení bude dopravní prostor plně funkční a bezpečný pro všechny uživatele za všech podmínek. Na dopravních řešeních představených v dokumentu byla nalezena shoda s klíčovými dotčenými orgány státní správy, které jsou zodpovědné za bezpečnost a plynulost provozu na komunikacích – odborem pozemních komunikací a drah Magistrátu hl. m. Prahy a Policií České republiky.
Po dokončení celé práce budou výsledná Vzorová řešení pro Standardy aktivní mobility v Praze komplexně pojatým a předjednaným doporučením pro Prahu. Cílem práce je jednotný přístup k tvorbě dopravní infrastruktury v obdobných situacích a zvýšení bezpečnosti všech účastníků dopravního provozu.
V roce 2022 Praha přijala Strategii aktivní mobility v Praze, jejíž nedílnou součástí jsou Standardy aktivní mobility. Praxe však ukazuje, že doporučovaná řešení pro rozvoj pěší a cyklistické dopravy, byť mají oporu v české legislativě, často nejsou dostatečně detailně zpracována v navazující technické literatuře, a i názory na jejich optimální podobu se napříč odbornou veřejností různí. To činí problémy v návrhové, projednávací i realizační fázi konkrétních projektů. Proto Praha zahájila práci na dokumentu, který by definoval podobu nejvhodnějších řešení v pražském prostředí. Nyní byl dokončen návrh dopravního vstupu do tohoto dokumentu, který je předkládán k diskusi a připomínkám odborné veřejnosti.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva




