Veškerou agendu, kterou městská policie zajišťuje, jako jsou například povolení k vjezdu do pěší zóny, přestupky nebo evidence nálezů, si budou moci občané vyřídit nově na dostupnějším místě.
Stěhování proběhne hned z několika důvodů. „Místo nového působení je na výhodném strategickém místě. Je dostupnější pro veřejnost a nabízí operativní výhody při výjezdech. Sníží se také zatížení městského centra. Město není jen centrum a pěší zóna, minimálně 50 % výjezdů je mimo tyto zóny. Nespornou výhodou je také umístění přímo v oblasti častých zásahů městské policie a v blízkosti nemocnice,“ uvádí důvody Jan Šítal, velitel Městské policie Český Krumlov.
Z budovy radnice se strážníci budou stěhovat v příštím týdnu a od středy 26. ledna 2022 budou fungovat již na adrese Nemocniční 586.
Povolenky k vjezdu do centra bude vyřizovat odbor dopravy
V souvislosti se stěhováním městské policie na novou služebnu a vzhledem k pokračujícím pracím na zábranovém systému pěší zóny je v plánu digitalizace agendy vydávání povolenek, kterou následně převezme odbor dopravy.
„Vzhledem k tomu, že město zatím nedisponuje systémem elektronického udělování oprávnění ke vjezdu a k množství povolenek, prodlužuje město platnost již vydaných dlouhodobých, tj. modrých a zelených povolenek, i po dobu roku 2022 bez nutnosti dalšího vyřízení, s výjimkou modrých povolenek pro vozidla TAXI a vozidla příležitostné přepravy osob,“ říká vedoucí Odboru dopravy a silničního hospodářství Jan Sládek.
Žádosti o nové povolenky vyřídí zájemci do 26. ledna na služebně městské policie a po tomto datu na odboru dopravy v budově městského úřadu v Kaplické ulici. Vydávání krátkodobých, tj. žlutých a červených povolenek, bude do doby digitalizace systému nadále zajišťovat městská policie.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV