Tématem diskuzí byly revitalizace a péče o památkové rezervace, ale také reklama v historických jádrech měst.
V rámci workshopu byly chrudimským pracovníkům oddělení památkové péče městského úřadu představeny nejvýznamnější realizace revitalizovaných veřejných prostranství, které byly v Městské památkové rezervaci Znojmo provedeny v posledních deseti letech. Výsledky revitalizací si památkáři samozřejmě také prohlédli přímo v terénu.
Dalším neméně důležitým tématem byla reklama v historických jádrech měst a její regulace. „To je problém, který trápí většinu českých měst a na který by se Chrudim chtěla aktuálně zaměřit,“ říká starosta města Petr Řezníček. „Dědictví architektury by se nemělo dusit pod necitlivě pojednanou reklamou, jako jsou nejrůznější polepy v křiklavých barvách a podobně. Vždyť obchody a jiné provozovny lze propagovat kultivovanou formou,“ dodává starosta.
„Znojmo si s touto problematikou úspěšně poradilo, výsledkem je krásné čisté město bez vizuálního smogu. Jistě je pro nás inspirací,“ říká místostarosta Jan Čechlovský.
Města Chrudim a Znojmo deklaraci o spolupráci uzavřela 8. září 2017 u příležitosti Národního zahájení Dnů evropského dědictví v Chrudimi. Počátek vzájemných kontaktů obou měst leží v setkáních na sjezdech Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska. Obě města, která se pyšní prestižním titulem Historické město roku, se rozhodla četná setkání proměnit v užší partnerskou spolupráci, a to především v oblastech kulturního dědictví a v péči o něj, v oblasti cestovního ruchu, sportu, školství. Města chtějí partnerství využít jako možnost výměny zkušeností samospráv.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV