„Na posledním jednání, kde se sešli jak pracovníci magistrátu, autor ferraty, odborná firma i nezávislý expert na lezecké materiály a vybavení, bylo jasně stanoveno, které úpravy je nutné provést neprodleně a které je možné provést za provozu,“ vysvětlil Jiří Anděl, náměstek primátorky. Koncem dubna by se tak měly pro veřejnost otevřít cesty 1,2,3,4,8,9,11,12. Zbylé cesty budou upraveny během následujících dvou měsíců. Snesen bude prozatím Karlův most, jehož lano bude nahrazeno nerezovým.
Celá via ferrata vzhledem k obrovské návštěvnosti, vyžaduje pravidelnou kontrolu a údržbu. Proto byl vypracován podle platných norem a dokumentu vydaného Rakouským správním výborem pro bezpečnost v Alpách „ Zajištěné cesty (ferraty), vytvoření – udržování – opravy“ Plán kontrol a údržby.
Kontroly jsou rozděleny do 3 intervalových a kvalitativních kategorií:
1) Běžná vizuální kontrola – je zahrnuta v Návštěvním a provozním řádu a je prováděna návštěvníky. Jedná se o prevenci k zjištění mimořádných případů (např. odcizení ocelového zajišťovacího lana nebo uvolněné kotvy). V takových případech musí být správce zařízení okamžitě uvědoměn, aby mohl provést příslušná opatření (dočasné uzavření části nebo celého zařízení).
2) Provozní kontrola – je provedena správcem zařízení. Jedná se o kontrolu pro případ neohlášeného poškození. Kontrola bude provedena vizuálně se zaměřením na případná poškození. Interval kontroly je 3 měsíce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV