Cílem spolupráce je vznik zázemí pro efektivní spojení vzdělávacích, výzkumných a kulturních aktivit doplněných o služby komerčního charakteru v oblasti kongresové a edukativní turistiky. „Jsme rádi, že u nás působí fakulty ČVUT Praha. Konkrétně s Fakultou dopravní dlouhodobě spolupracujeme při řešení dopravních situací a hledání nových možností v rozvoji města. Rádi bychom, aby se počty studentů v Děčíně neustále zvyšovaly. Kvalitní zázemí a vědecká pracoviště jejich renomé jistě významně posílí,“ řekla Marie Blažková, primátorka města. Záměr totiž mimo jiné počítá s vytvořením prostor pro děčínské pracoviště Českého vysokého učení technického v Praze – Fakulty dopravní, včetně studentských kolejí a s realizací technického parku pro studenty včetně laboratorních a simulačních vybavení, s možností využití i pro vzdělávání podnikatelské sféry. Multifunkční centrum by mělo sloužit i jako místo setkávání studentů vysokých a středních škol s možností společné práce, včetně partnerů z blízké Spolkové republiky Německo a dalších zemí. „Rozvoj a inovace, které město potřebuje, se neobejdou bez kvalitních a vzdělaných lidí a ty přitáhne právě takové zázemí, které plánujeme vybudovat v budově bývalého východního nádraží,“ řekl Ondřej Smíšek, vedoucí děčínského pracoviště Fakulty dopravní. Historii budovy plánují zúčastněné organizace připomenou expozicí.
Areál nádraží byl budován v letech 1870-1874 společností Rakouská severozápadní dráha ve velmi výpravném imperiálním architektonickém stylu. Nádraží v Děčíně bylo součástí velkého evropského dopravního projektu, společnost vlastnila i flotilu nákladních plavidel na Labi a zajišťovala spojení s přístavem Hamburk, následně železnicí do Prahy a Vídně. V Praze měla budova téměř identické dvojče v nádraží Praha-Těšnov, zbořené v roce 1985.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV