„Podchod není majetkem města, ale měli jsme velký zájem na jeho vybudování, a protože nešlo o zrovna malou investici, zavázali jsme se v jeho části k údržbě. Neznamená to ovšem absolutní zodpovědnost města za jeho stav. My se staráme o pravidelný úklid, včetně odstraňování vandalských nápisů, ale poškození typu uražený schod nebo poškozená skelní výplň, to je v kompetenci Správy železniční dopravní cesty, kterou na závady pravidelně upozorňujeme,“ vysvětlil primátor Michal Pobucký, který se sešel v minulém týdnu na místě samém se zástupci technických služeb i městské policie, aby společně hledali způsoby, jak situaci v daném prostoru změnit. Jde o to, že odstraňování sprejerských poškození je sisyfovská práce, kdy po vyčištění záhy přibývají nová „díla“ tohoto druhu. „Vnitřní část podchodu, kde je kamerový systém, je v mnohem lepším stavu než výchozí ramena. Proto se pokusíme přidat kamery i na další místa, abychom měli větší šanci sprejery přistihnout. Také technické služby přijmou jiný režim čištění, zřejmě i s aplikováním speciálního nátěru, který jim usnadní udržet stěny v čistotě. Každopádně řešení si vyžádají určitý čas, protože například kamery musíme instalovat v součinnosti s Českými drahami, také současné roční období některým opatřením nenahrává,“ řekl náměstek primátora Karel Deutscher, který upozornil, že graffiti je jako poškozování cizí věci trestný čin, který městská policie řeší ve spolupráci se státní policií.
Vandalské činy ve městě spolykají spoustu peněz, které by radnice mohla použít jinde, proto by veřejnost neměla být k takovým projevům netečná a informovat urychleně městskou policii, pokud je něčeho podobného svědkem. Občané jsou v tomto směru poměrně aktivní, i díky nim řešila městská policie loni okolo dvou stovek přestupků, kdy docházelo k poškozování laviček, dětských prvků, veřejného osvětlení, kanálů, sloupků, odpadkových košů, dopravního značení a podobně. Technické služby musely loni kvůli vandalům a zlodějům investovat například 60 tisíc do nových nádob na posypový materiál a přes 300 tisíc na nové kanálové vpusti. „Těmito krádežemi jsou občané vystavování velkému nebezpečí, významně se zvyšuje i riziko hmotných škod u poškozených vozidel. V neposlední řadě to stěžuje i práci zaměstnancům TS a.s., kteří musí operativně místa zabezpečit a následně nahradit novými poklopy, mnohdy zcela atypickými, jejichž výroba je zdlouhavá a nákladnější,“ sdělil ředitel TS a.s. Jaromír Kohut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: frydekmistek.cz