"Nesnažím se tvrdit, že znám odpovědi na veškeré dotazy občanů města. Nepokouším se ani tvrdit, že všechny problémy umím vyřešit. Neumím. Zcela otevřeně však říkám, že to, co mohu zjistit, to zjistím, a to, co mohu ovlivnit, to ovlivním, a to ve prospěch našeho města. Chci, aby se do naší diskuze pravidelně zapojili různí zajímaví hosté - zástupci dalších subjektů, které mají vliv na dění ve městě, ale také například lidé z vyšších institucí, které zásadně ovlivňují to, jakým směrem se celý náš region ubírá," řekl primátor Josef Bělica.
Na druhou diskuzi s občany města si havířovský primátor přizval hosty - zástupce Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) – ředitele Stavební správy východ Miroslava Bocáka a vedoucího oddělení pozemních staveb Stavební správy východ Iva Koláře. Hlavním tématem první poloviny setkání byly dvě zásadní investiční akce – rekonstrukce vlakového nádraží, kterou má v gesci SŽDC, a rekonstrukce přednádraží, kterou bude realizovat samotný Havířov. Na plánování obou akcí město a SŽDC od počátku spolupracuje na základě memoranda podepsaného oběma stranami v roce 2018.
Zástupci SŽDC Havířovanům představili projekt rekonstrukce nádraží za přibližně 140 milionů korun, rozdělený do dvou etap, který zahájí v letošním roce a který potrvá nejméně dva roky. Novou podobu nejprve získá levá administrativní část nádraží, kde vznikne prostor pro cestující a dopravce, například čekárna a pokladny či sociální zázemí. Největší část budovy – cennou halu v bruselském stylu – po rekonstrukci pronajme vlastník městu. SŽDC přislíbila, že významné architektonické a výtvarné prvky budou v hale zachovány a že rekonstrukce nezpůsobí omezení vlakových spojů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV