Statistika po měsících:
2017: 296,193, 238, 238, 198, 145, 139, 166, 755, 408, 271 140
2018: 107, 93, 99, 103, 94, 90, 77, 37, 68, 73, 1049, 938
2019: 618, 459, 688, 565, 528, 437, 256
Odloženo:
rok 2017:
- procesně nepoužitelné – 55
- technicky nepoužitelné – 30
- nelze stanovit provozovatele – cizinci – 48
- VRZ – 88
rok 2018:
- procesně nepoužitelné – 25
- technicky nepoužitelné – 3
- nelze stanovit provozovatele – cizinci – 74
- VRZ – 116
rok 2019:
- procesně nepoužitelné – 16
- technicky nepoužitelné – 6
- nelze stanovit provozovatele – cizinci – 163
- VRZ – 273
Rekordman v naměřené rychlosti jel rychlostí 146 km/hod.
Úseková rychlost slouží k měření průměrné rychlosti vozidel, která projedou daným měřícím úsekem v určitém časovém intervalu. Úsekové měření rychlosti lze realizovat na úseku 100 m - 10 km.
K měření rychlosti jsou potřeba kamery, které zaznamenávají vjezd a výjezd vozidla z měřeného úseku. Úsek je obvykle vymezen bílými pruhy. Systém kamer je schopný evidovat registrační značku vozidel a na základě doby průjezdu měřeným úsekem 5. Základní způsoby měření rychlosti vozidel 36 a známé vzdálenosti mezi bodem vjezdu a výjezdu vypočítá průměrnou rychlost jedoucího vozidla. Jinými slovy systém kontroluje, jestli čas mezi pořízením obou snímků vozidla nepřekračuje nastavený rychlostní limit. U každého vozidla je následně zaznamenán snímek s registrační značkou, čas vjezdu a výjezdu z daného úseku a jeho rychlost.
Správná funkce zařízení pro danou lokalitu je ověřena metrologickým institutem a o měření je vystaven Ověřovací list.
I přesto, že se technická úroveň automobilů neustále zlepšuje a to zejména v oblasti pasivní a aktivní bezpečnosti, tyto bezpečnostní prvky stále nedovedou zabránit vážným následkům při nehodách způsobených nepřiměřenou rychlostí. Z širšího hlediska se nepřiměřená rychlost podílí na většině dopravních nehod. Reakční doba řidiče od spatření překážky může být stejná i při vyšší rychlosti, ale vozidlo urazí daleko větší vzdálenost, než kdyby jelo pomaleji. Podstatnou roli hraje rychlost i při nehodách, kdy dochází k nezvládnutí řízení vozidla. Úseková měření rychlosti jsou v Hlučíně umístěna právě z důvodu prevence důsledků nepřiměřené rychlosti v daných úsecích.
Zákon č. 361/2000 Sb. Zákon o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
VRZ – Výstražné zvukové a rozhlasové zařízení
Lidově – majáky. Jedná se o světelné zařízení modré barvy, které dovoluje řidiči nedodržet vybraná ustanovení zákona o silničním provozu. Zařízení umožňuje rovněž vydávat varovný tón a reprodukci mluveného slova z mikrofonu.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV