Důvodem rekonstrukce mostu v délce 69 metrů a šířce 19 metrů byly závažné poruchy, které vykazovala jeho nosná konstrukce. Kompletní přestavba tedy zahrnovala demolici nosné konstrukce mostu a mostního svršku, rekonstrukci spodní stavby, osazení nové nosné konstrukce včetně provedení nového mostního svršku a úpravy přilehlé komunikace. „Vzhledem k požadavku na zachování provozu, jsme rekonstrukci prováděli po polovinách. V roce 2018 byly provedeny práce na pravé straně mostu ve směru do Hodonína a po nutné zimní přestávce pak v roce 2019 obdobně probíhaly práce i na levé straně,“ uvedl vedoucí technicko správního úseku SUS JMK Libor Olšák. Až na pár krátkodobých uzavírek tak nebylo nutné dopravu dlouhodobě omezit.
Financování stavby bylo zajištěno z rozpočtu Jihomoravského kraje s využitím dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury. „Myslím, že se stavba povedla a patří poděkovat zhotovitelům. Jsem velice rád, že se nám tento náročný projekt podařilo dotáhnout do zdárného konce a nejen hodonínští řidiči tak mohou užívat nový, bezpečný most,“ sdělil náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Roman Hanák.
Zhotovitelem stavby byla společnost PORR a.s. a FIRESTA – Fišer, rekonstrukce stavby a.s. a projektantem společnost Rušar mosty, s.r.o.
autor: PV