Cílem pondělního jednání bylo především zhodnotit současnou situaci, která cestovní ruch v Hodoníně aktuálně provází. Zpracovatelská firma AQE advisors, a.s. provedla vloni v létě dotazníkové šetření mezi turisty, kterého se zúčastnilo 294 návštěvníků města. Dotazník byl distribuován především v hotelech a ubytovacích zařízeních. Z šetření například vyplynulo, že téměř 90 % turistů pochází z jižní Moravy a 26 % přijíždí kvůli návštěvě památek. Ostatní pak přitahují lázně, turistika nebo sportovní vyžití. Potěšující je spokojenost s úrovní služeb a také skutečnost, že téměř 80 % návštěvníků se plánuje do Hodonína vrátit. Za nejatraktivnější místa z pohledu cestovního ruchu označili ZOO, v odpovědích se však objevila také budova radnice, či lázně. Nelze opomenout také řeku Moravu, která je rovněž atraktivním turistickým cílem. Mezi nedostatky zmínili respondenti například nedostatečnou síť cyklostezek a možné rezervy vidí také v množství kulturních akcí.
Účastníci workshopu se většinově shodli, že z hlediska turistů je nutné pohlížet na cestovní ruch komplexně a nerozlišovat, zda je provozovatel soukromá osoba nebo organizace města. Pro turisty je hlavní především komplexní provázaná nabídka a kvalita poskytovaných služeb. Rovněž je nutné neustále pracovat na vytváření identity, tedy značky města, která bude pozitivně zapsána jak v myslích návštěvníků, tak i občanů. Velký důraz byl kladen také na prezentaci města, a to nejen na sociálních sítích, které však v dnešní době hrají prim. V komunikaci, stejně jako v nabídce služeb je přitom vždy nutné zohlednit zájmy jednotlivých cílových skupin a přizpůsobit se jim.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV