Hodonín připravuje novou koncepci cestovního ruchu

01.02.2019 19:02 | Zprávy

Jak přitáhnout do Hodonína turisty? Jak jej zatraktivnit v očích návštěvníků? Jaká je pozice města v regionu? Právě tyto otázky a mnohé další si kladli účastníci setkání, které se konalo na hodonínské radnici. V rámci projektu „Město Hodonín otevřené cestovnímu ruchu a podnikání“ se jednalo o první workshop pracovní skupiny, k němuž však byla přizvána i veřejnost a zájemci z řad podnikatelů.

Hodonín připravuje novou koncepci cestovního ruchu
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Náměstí v Hodoníně

Cílem pondělního jednání bylo především zhodnotit současnou situaci, která cestovní ruch v Hodoníně aktuálně provází. Zpracovatelská firma AQE advisors, a.s. provedla vloni v létě dotazníkové šetření mezi turisty, kterého se zúčastnilo 294 návštěvníků města. Dotazník byl distribuován především v hotelech a ubytovacích zařízeních. Z šetření například vyplynulo, že téměř 90 % turistů pochází z jižní Moravy a 26 % přijíždí kvůli návštěvě památek. Ostatní pak přitahují lázně, turistika nebo sportovní vyžití. Potěšující je spokojenost s úrovní služeb a také skutečnost, že téměř 80 % návštěvníků se plánuje do Hodonína vrátit. Za nejatraktivnější místa z pohledu cestovního ruchu označili ZOO, v odpovědích se však objevila také budova radnice, či lázně. Nelze opomenout také řeku Moravu, která je rovněž atraktivním turistickým cílem. Mezi nedostatky zmínili respondenti například nedostatečnou síť cyklostezek a možné rezervy vidí také v množství kulturních akcí.

Účastníci workshopu se většinově shodli, že z hlediska turistů je nutné pohlížet na cestovní ruch komplexně a nerozlišovat, zda je provozovatel soukromá osoba nebo organizace města. Pro turisty je hlavní především komplexní provázaná nabídka a kvalita poskytovaných služeb. Rovněž je nutné neustále pracovat na vytváření identity, tedy značky města, která bude pozitivně zapsána jak v myslích návštěvníků, tak i občanů. Velký důraz byl kladen také na prezentaci města, a to nejen na sociálních sítích, které však v dnešní době hrají prim. V komunikaci, stejně jako v nabídce služeb je přitom vždy nutné zohlednit zájmy jednotlivých cílových skupin a přizpůsobit se jim.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Oto​ Klempíř byl položen dotaz

Líbí se mi, že umíte uznat svou chybu.

Ale jak to tedy vlastně bylo? Vy jste s STB opravdu spolupracoval? A kdy přesně jste spolupráci ukončil?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Praha 2: Revitalizace Karlovského předmostí začíná

7:17 Praha 2: Revitalizace Karlovského předmostí začíná

Rada městské části Praha 2 v minulých týdnech rozhodla o výběru dodavatele na revitalizaci Karlovské…