Hodonín připravuje novou koncepci cestovního ruchu

01.02.2019 19:02 | Zprávy

Jak přitáhnout do Hodonína turisty? Jak jej zatraktivnit v očích návštěvníků? Jaká je pozice města v regionu? Právě tyto otázky a mnohé další si kladli účastníci setkání, které se konalo na hodonínské radnici. V rámci projektu „Město Hodonín otevřené cestovnímu ruchu a podnikání“ se jednalo o první workshop pracovní skupiny, k němuž však byla přizvána i veřejnost a zájemci z řad podnikatelů.

Hodonín připravuje novou koncepci cestovního ruchu
Foto: Jan Rychetský
Popisek: Náměstí v Hodoníně

Cílem pondělního jednání bylo především zhodnotit současnou situaci, která cestovní ruch v Hodoníně aktuálně provází. Zpracovatelská firma AQE advisors, a.s. provedla vloni v létě dotazníkové šetření mezi turisty, kterého se zúčastnilo 294 návštěvníků města. Dotazník byl distribuován především v hotelech a ubytovacích zařízeních. Z šetření například vyplynulo, že téměř 90 % turistů pochází z jižní Moravy a 26 % přijíždí kvůli návštěvě památek. Ostatní pak přitahují lázně, turistika nebo sportovní vyžití. Potěšující je spokojenost s úrovní služeb a také skutečnost, že téměř 80 % návštěvníků se plánuje do Hodonína vrátit. Za nejatraktivnější místa z pohledu cestovního ruchu označili ZOO, v odpovědích se však objevila také budova radnice, či lázně. Nelze opomenout také řeku Moravu, která je rovněž atraktivním turistickým cílem. Mezi nedostatky zmínili respondenti například nedostatečnou síť cyklostezek a možné rezervy vidí také v množství kulturních akcí.

Účastníci workshopu se většinově shodli, že z hlediska turistů je nutné pohlížet na cestovní ruch komplexně a nerozlišovat, zda je provozovatel soukromá osoba nebo organizace města. Pro turisty je hlavní především komplexní provázaná nabídka a kvalita poskytovaných služeb. Rovněž je nutné neustále pracovat na vytváření identity, tedy značky města, která bude pozitivně zapsána jak v myslích návštěvníků, tak i občanů. Velký důraz byl kladen také na prezentaci města, a to nejen na sociálních sítích, které však v dnešní době hrají prim. V komunikaci, stejně jako v nabídce služeb je přitom vždy nutné zohlednit zájmy jednotlivých cílových skupin a přizpůsobit se jim.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Jak je to doopravdy?

Dobrý den, znám vás jako ekonomku. Teď kandidujete na kandidátce SPD. Zajímá mě tak, zda souhlasíte s tím, co SPD tvrdí o Ukrajincích, že jako Češi chudneme na tom, že poskytujeme pomoc a azyl? Nebo kde je problém, proč je naše životní úroveň podprůměrná? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Mimořádná stavební sezóna přináší první výsledky

10:46 Jihlava: Mimořádná stavební sezóna přináší první výsledky

Rok 2025 se v Jihlavě nese ve znamení nebývalého stavebního rozmachu. Město, kraj i stát společně re…