Lidé odevzdali v průběhu čtyř týdnů 1040 vyplněných anonymních dotazníků, které byly umístěny na pracovištích, která občané navštěvují nejvíce. Zhruba 70 % z dotázaných navštěvuje úřad nanejvýš třikrát ročně, polovina ze zbývající části jednou měsíčně a druhá půlka dotázaných zhruba desetkrát ročně. Nejčastěji klienti navštěvovali stavební úřad a správní odbor, kam přišli žádat o pas či občanský průkaz. Trojici nejfrekventovanějších míst pak uzavírá registr vozidel na odboru dopravy.
Více než polovina respondentů odpověděla, že na odpovědného úředníka nemusela čekat déle než 5 minut. Rychlé vyřízení je dílem existence a používání oblíbeného elektronického objednávkového systému na úseku osobních dokladů a registru vozidel. Horizont čekacích lhůt nad třicet minut překročilo pouhých 10 % respondentů. Spokojenost s vystupováním úředníka oznámkovalo jedničkou téměř 92 % dotázaných, přičemž známkování bylo obdobné jako ve škole. Dvojku udělilo necelých 7 % klientů. Možnosti doplňujícího vyjádření využilo 162 osob, které vystupování úředníka přirovnalo k milému, ochotnému, profesionálnímu či bez výhrad.
Jedna z deseti otázek mířila k získání dostatečných informací při návštěvě klienta. Zde byla pouze jedna informace záporná. Anonymní šetření se dotklo i oblečení zaměstnanců a pouze ve dvou případech neudělili respondenti jedničku. Na otázku dostupnosti požadovaných informací se výborně nebo velmi dobře vyjádřilo 95 % respondentů. Anketa si vzala za cíl získat od občanů i nepříjemné zkušenosti. Jeden dotaz proto mířil i k této problematice a odpověď přišla jen od 14 % procent klientů. Lidé poukazovali například na obsazenost internetového objednávání či na nefunkčnost registrů v konkrétním dni. Volný prostor k vyjádření ponechal dotazník všem na konci formuláře, kde více než polovina respondentů vyjádřila celkovou spokojenost a zbytek občanů přišel s konkrétními návrhy na zlepšení. Z připsaných komentářů plyne obecná spokojenost s informovaností prostřednictvím webu či informačního zpravodaje Radnice. Z odpovědí respondentů je patrné, že se situace oproti stavu před několika lety v mnohém změnila k lepšímu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Hradeckralove.org