Provoz ale bude výrazně upraven, a to nejen vyhláškou, ale i společnou dohodou, která bude reflektovat předchozí zkušenosti města s tímto dopravním prostředkem. Dohoda počítá s umístěním maximálně sta kusů koloběžek od jedné společnosti do veřejného prostranství. Maximální povolená rychlost strojů byla navíc snížena na 20 km/h, ve vybraných zónách je pak rychlost ještě snížena o 5 km/h nebo je jízda zcela zakázána.
„Město Hradec Králové svým charakterem prakticky vybízí k využívání alternativních způsobů dopravy. Po celém městě se pohybuje řada cyklistů, bruslařů i chodců, pro které se snažíme neustále zlepšovat síť cyklostezek. Pozitivní zkušenost máme také se sdílením dopravních prostředků, především pak kol, kterých je nyní po městě 250. K nim by se v budoucnu mohly přidat elektrokoloběžky,“ uvádí primátorka města Hradce Králové Pavlína Springerová. Provozovatelé sdílených elektrokoloběžek, společnost Lime a TO-MI electro, oslovili město se žádostí o spolupráci. „Následovala řada jednání, výsledkem kterých je návrh dohody. Ta určuje přísné parametry fungování elektrokoloběžek v našem městě, a to především v souladu s vyhláškou o místních poplatcích,“ doplňuje primátorka.
Zmíněná dohoda například povoluje umístit po městě dočasně sto kusů elektrokoloběžek jednou společností. Maximální počet takových strojů po městě je ale stanoven na tři sta. Stanoviště, na kterých budou elektrokoloběžky parkovat, budou shodná s parkovací zónou pro sdílená kola Nextbike. Koloběžku tak nebude možné vrátit na žádném jiném místě, pouze na určených stanovištích. Ta budou podléhat místnímu poplatku za užívání veřejného prostranství, který je v tomto případě tři koruny za metr čtvereční za den.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV